Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Dostawy F-15K dla Korei

Lotnictwo wojskowe, Przemysł zbrojeniowy, 04 czerwca 2011

Boeing poinformował, że 30 maja do bazy wojsk lotniczych w Daegu przyleciała kolejna para myśliwców F-15K. Korea Południowa ma dzięki temu 10 z 21 zamówionych samolotów drugiej transzy dostaw.

Zakup F-15K daje wojskom lotniczym Republiki Korei możliwość dokonywania precyzyjnych uderzeń na cele w KRL-D i pozwolił na wycofanie najstarszych F-5 modeli A/B / Zdjęcie: Boeing

Koreańczycy nabyli 21 F-15K w 2008. To kontynuacja zakupu 40 samolotów tego typu z 2002 (zobacz: Ostatnie F-15K). Samoloty obu transz mają - co jest cechą rozpoznawczą wersji K - możliwość przenoszenia pocisków przeciwokrętych Harpoon i bazujących na ich konstrukcji pocisków samosterujących SLAM-ER. Maszyny z obecnych dostaw przenoszą dodatkowo m.in. większe od SLAM-ER pociski AGM-158 JASSM i zostały wyposażone w silniki F-100-PW-229EEP.

Przekazane ostatnio Koreańczykom samoloty noszą numery 049 i 050. To odpowiednio 9. i 10. Maszyna drugiej serii dostaw. Rozpoczęły one lot z lotniska fabrycznego Boeinga w St. Loius. Trwająca 5 dni podróż przerywana była międzylądowaniami w Palmdale, bazie lotniczej Hickam na Hawajach i Anderson na Guam.

Amerykanie dostarczyli pierwszych 6 egz. w ubiegłym roku. Kolejna para dotarła do Korei w kwietniu. Ostatnie pójdą w ich ślady w kwietniu przyszłego roku. Samoloty pozostaną w służbie przynajmniej do 2040. Dostawy przebiegają zgodnie z harmonogramem i przyjętym wcześniej budżetem.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.