Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Ostatni C-17 dla Australii

Lotnictwo wojskowe, Przemysł zbrojeniowy, Strategia i polityka, 21 stycznia 2008

W sobotę australijskie wojska lotnicze przejęły ostatni, 4. ciężki samolot transportowy C-17A Globemaster III w czasie uroczystości w zakładach Boeinga w Long Beach, w Kaliforni.


C-17 trafiły do najbliższych sojuszników USA, zaangażowanych w misje ekspedycyjne: Kanady (zobacz: Kanada kupiła C-130J), Wielkiej Brytanii (zobacz: Londyn kupił szóstego C-17) i Australii. Częściowo - przynajmniej w przypadku wyboru Londynu - w wyniku opóźnień programu A400M / Zdjęcie: RAAF

Pod koniec 2005 Australia zdecydowała ostatecznie o zakupie ciężkiego samolotu transportowego. Brano pod uwagę pozyskanie 4 C-17 lub 8 A400M. Zwyciężyła konstrukcja amerykańska, bowiem przeważył pogląd, że samolot musi być zdolny do transportowania współczesnych czołgów podstawowych. Australijczycy podnosili również wymóg natychmiastowych dostaw, a to w przypadku Airbusa było niemożliwe.

Ostatecznie w połowie 2006 podpisano z Boeingiem umowę o dostawie 4 samolotów z bieżącej produkcji dla US Air Force (jedyną wymaganą zmianą było namalowanie innych znaków rozpoznawczych). Pierwszy C-17 dotarł do Australii 4 grudnia 2006, drugi - 11 maja, trzeci - 18 grudnia 2007.

Samoloty, po przekazaniu w Long Beach, docierają do kraju odbiorcy z kilkudniowym opóźnieniem. Wszystkie wejdą w skład 36. eskadry Royal Australia Air Force w Amberley. Pełną gotowość do lotów operacyjnych ostatni z Globemasterów osiągnie w marcu, kiedy z USA zostanie przysłany system samoobrony samolotu.

Obok zadań typowo transportowych australijskie C-17 zostały przystosowane do lotów sanitarnych. Będą mogły zabrać do 6 pacjentów w bardzo ciężkim stanie lub 36 rannych.

Wartość całego kontraktu - wliczając w to wybudowanie hangarów i systemów obsługowych na lotnisku w Amberley - kosztowała 2,2 mld AUD (1,9 mld USD).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.