Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Fuzja ThyssenKrupp i DCNS?

Przemysł zbrojeniowy, 01 sierpnia 2011

Według Financial Times Deutschland, Niemcy i Francja rozważają możliwość połączenie swoich największych stoczni wojskowych, ThyssenKrupp i DCNS, na wzór koncernu lotniczego EADS.

Fregaty typu Sachsen (F124) są największymi jednostkami bojowymi, które zostały zbudowane przez stocznie, należące do ThyssenKrupp Marine Systems. Mają wyporność 5690 t i długość 143 m. W maju bieżącego roku rozpoczęła się jednak budowa pierwszej z czterech jednostek F125 dla Bundesmarine, które choć określane jako fregaty, z racji wielkości (7200 t wyporności i 149,5 m długości) powinny być zaliczane do klasy niszczycieli / Zdjęcie: Blohm und Voss

Według niemieckiego dziennika finansowego, Paryż i Berlin zamierzają w ciągu bieżącego roku rozpocząć negocjacje w tej sprawie. Celem rozmów byłoby stworzenie koncernu na wzór lotniczego EADS. Tworzyłyby go stocznie należące obecnie do niemieckiej ThyssenKrupp Marine Systems i francuskiej DCNS.

Negocjacje będą niezmiernie trudne, z powodu konieczności bardzo prawdopodobnego wygaszenia produkcji w części ze stoczni, przy czym żadne z państw nie chce, by cięcia dotyczyły jego rodzimego przemysłu.

Niemcy są jednak w znacznie gorszej sytuacji. Ich przemysł stoczniowy znalazł się w głębszym kryzysie, a próba znalezienia strategicznego inwestora, w postaci Abu Dhabi MAR Group ze Zjednoczonych Emiratów Arabskich, mimo podpisania stosownej umowy (zobacz: Arabowie kupili niemieckie stocznie), nie została sfinalizowana.

Według nieoficjalnych informacji, Niemcy skoncentrowaliby się na produkcji okrętów podwodnych, Francuzi zaś na budowie fregat. Testem dla takiej transakcji może być podpisane niedawno przez DCNS i Atlas Elektronik porozumienie o wspólnej produkcji torped.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2025 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.