Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Puma odpadła z GCV

Wojska lądowe, Przemysł zbrojeniowy, 19 sierpnia 2011

Do kolejnego etapu programu GCV - nowego bwp US Army - przeszły zespoły przemysłowe BAE Systems i General Dynamics. Grupa SAIC-Boeing, do której dołączył m.in. Rheinmetall, odpadła z przetargu.

Rheinmetall oferował swoje doświadczenia z budowy bwp Puma. Pojazd ten spełnia amerykańskie wymogi, odnośnie zwiększenia ochrony balistycznej i przeciwminowej. Faktem jest jednak, że liderzy grupy przemysłowej, SAIC oraz Boeing mają zdecydowanie mniejsze sukcesy w branży pancernej, niż oba zwycięskie koncerny / Zdjęcie: Bundeswehr

Przetarg na nowy bwp dla US Army to wynik skasowania programu platform lądowych programu Future Combat Systems. Nowe przedsięwzięcie, rozpoczęte w połowie ubiegłego roku, również zostało przerwane, z powodu trudności z pogodzeniem wyśrubowanych wymogów wojska (zobacz: Amerykańskie bwp o masie 70 t?, Przerwany przetarg na następców M113).

Ostatecznie wojska lądowe sformułowały bardziej elastyczne wymagania, a do walki o lukratywny kontrakt stanęły trzy grupy przemysłowe. Pierwsza kierowana była przez SAIC, z udziałem Boeinga, Krauss-Maffei Wegmann i Rheinmetalla. Drugiej przewodzi duet BAE Systems-Northrop Grumman, trzecią firmuje General Dynamics Land Systems, wspierana m.in. przez Lockheed Martina i Raytheona.

Zespoły te odpowiedziały wiosną na nowe zapytanie ofertowe (zobacz: Nowy przetarg na GCV). Po analizie przesłanych dokumentów, przedstawiciele Pentagonu i US Army ogłosili dzisiaj, że do kolejnego etapu zakwalifikowały się propozycje BAE Systems i General Dynamics.

Pierwszy z tych podmiotów otrzyma na opracowanie projektu nowego bwp, ze szczególnym uwzględnieniem najważniejszych podsystemów pojazdów, 450 mln USD. Konkurent może liczyć na 440 mln USD. W 2013, na podstawie wyników prac obu grup przemysłowych, Pentagon podejmie ostateczne decyzje, co do wyboru dostawcy nowych wozów pancernych US Army.

Przewiduje się, że wydatki na prace badawczo-rozwojowe do 2017 pochłoną 7,6 mld USD. Cenę jednostkową na nowy bwp oszacowano wstępnie na ok. 10 mln, zaś z pakietem części zamiennych na 13 mln USD.

Ze względu na oszczędności budżetowe, cały program będzie podlegał okresowym przeglądom. Ashton Carter, odpowiedzialny za zakupy Pentagonu powiedział, że dodatkowo prowadzone będą studia alternatywnych rozwiązań, niezależnych od wyników postępowania przetargowego. W ten sposób departament obrony pozostawia sobie de facto możliwość anulowania przedsięwzięcia, w przypadku przekroczenia premilinarza lub konieczności znacznego zmniejszenia wydatków wojskowych.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2021 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.