Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Protest SAIC

Przemysł zbrojeniowy, Wojska lądowe, 27 sierpnia 2011

Grupa przemysłowa SAIC-Boeing złożyła protest w związku z odrzuceniem przez US Army jej projektu nowego bwp, w programie Ground Combat Vehicle (GCV).

SAIC i Boeing miały najmniejsze doświadczenie w dziedzinie budowy pojazdów pancernych. W zarzuconym programie Future Combat Systems grupa ta występowała jako integrator systemu, a nie bezpośredni budowniczy nowych platform. W związku z tym dokooptowano niemieckich producentów bwp Puma, co jednak nie zadowoliło US Army / Zdjęcie: Bundeswehra

Protest złożyła Science Applications International Corp (SAIC) do GAO, parlamentarnego biura kontroli rządu. Według rzecznika prasowego SAIC, grupa przemysłowa pod jej kierunkiem, złożona m.in. z Boeinga oraz dwóch niemieckich spółek, Rheinmetall i Krauss-Maffei Wegmann, przedstawiła wymagany przez wojska lądowe projekt, oparty na sprawdzonych technologiach. Uznano również, że popełniono błędy w postępowaniu przetargowym. GAO ma 100 dni na rozpatrzenie protestu.

US Army wybrała wstępnie oferty trzech grup przemysłowych. Ich liderami, oprócz wspomnianej już SAIC-Boeing, były BAE Systems-Northrop Grumman oraz General Dynamics Land Systems. Oferowały one doświadczenia z opracowywania europejskich bwp, odpowiednio CV90 i Pizarro.

Pod koniec lipca bieżącego roku, na podstawie uszczegółowionych propozycji przemysłowych, Pentagon wydał zgodę na rozpoczęcie kolejnego etapu przetargu - fazy projektowej. Zarezerwowano na ten cel 1,35 mld USD (zobacz: Zgoda na GCV). Była to suma wystarczająca na sfinansowanie prac wszystkich trzech zespołów.

Ogłoszona niedawno decyzja US Army wykluczyła jednak zespół SAIC-Boeing. Szczegółów nie ujawniono (zobacz: Puma odpadła z GCV). Według niezależnych obserwatorów, powodem zmniejszenia liczby oferentów może być chęć uzyskania oszczędności budżetowych. Ze względu na konieczność zmniejszenia wydatków państwa w ciągu najbliższych lat o 2,2 bln USD, Pentagon musi ograniczyć swoje wydatki do 2023 o 350-400 mld USD, w stosunku do wcześniej planowanych preliminarzy (zobacz: Nic ponad 350 mld USD).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.