Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Bezzałogowce Embraera

Przemysł zbrojeniowy, Lotnictwo wojskowe, 09 września 2011

Brazylijski Embraer i izraelski Elbit stworzyły spółkę Harpia Sistemas, której celem jest rozwój, produkcja i serwis bezzałogowych statków lotniczych. Embraer nie ma ich w swojej ofercie.

Symbolem eksportowego sukcesu Elbitu jest Hermes 450, pozyskany przez kilka krajów, w tym Brazylię (jeden bsl jest dzierżawiony dla celów eksperymentalnych, wojska lotnicze deklarują wolę zakupu kolejnych dwóch egz.). Harpia Sistemas prawdopodobnie zajmie się produkcją nowej odmiany tych samolotów / Zdjecie: Elbit

51% udziałów w Harpia Sistemas posiada Embraer Defense and Security, resztę AEL Sistemas, spółka-córka Elbitu, która od dwóch dekad dostarcza na tamtejszy rynek produkty izraelskiego przedsiębiorstwa. Prezesem spółki został Rodrigo Fanton, do tej pory działający w pionie sprzedaży Embraera. Jednocześnie brazylijski potentat kupił 25% udziałów w AEL Sistemas.

Elbit działa bardzo aktywnie na brazylijskim rynku. Współpracuje z Embraerem m.in. dostarczając podzespoły elektroniczne dla szkolno-bojowych Super Tucano czy na potrzeby modernizacji wiekowych myśliwców F-5E/F (zobacz: Modernizacja ostatnich F-5). Będzie również dostawcą bezzałogowych wież UT30 dla nowych transporterów VBTP-MR (zobacz: Wieże Elbitu dla Brazylii).

W kwietniu bieżącego roku Embraer zawarł porozumienie z AEL Sistemas, o współpracy przy budowie taktycznych bsl. Podobną umowę podpisał jednocześnie z rodzimą Santos Lab, rozwijającą mini-bsl Carcara (zobacz: Embraer, Elbit i Aero Vodochody). Dzięki temu będzie mógł oferować brazylijskim siłom zbrojnym i na eksport szeroką gamę samolotów bezzałogowych.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.