Brazylijski Embraer i izraelski Elbit stworzyły spółkę Harpia Sistemas, której celem jest rozwój, produkcja i serwis bezzałogowych statków lotniczych. Embraer nie ma ich w swojej ofercie.
51% udziałów w Harpia Sistemas posiada Embraer Defense and Security, resztę AEL Sistemas, spółka-córka Elbitu, która od dwóch dekad dostarcza na tamtejszy rynek produkty izraelskiego przedsiębiorstwa. Prezesem spółki został Rodrigo Fanton, do tej pory działający w pionie sprzedaży Embraera. Jednocześnie brazylijski potentat kupił 25% udziałów w AEL Sistemas.
Elbit działa bardzo aktywnie na brazylijskim rynku. Współpracuje z Embraerem m.in. dostarczając podzespoły elektroniczne dla szkolno-bojowych Super Tucano czy na potrzeby modernizacji wiekowych myśliwców F-5E/F (zobacz: Modernizacja ostatnich F-5). Będzie również dostawcą bezzałogowych wież UT30 dla nowych transporterów VBTP-MR (zobacz: Wieże Elbitu dla Brazylii).
W kwietniu bieżącego roku Embraer zawarł porozumienie z AEL Sistemas, o współpracy przy budowie taktycznych bsl. Podobną umowę podpisał jednocześnie z rodzimą Santos Lab, rozwijającą mini-bsl Carcara (zobacz: Embraer, Elbit i Aero Vodochody). Dzięki temu będzie mógł oferować brazylijskim siłom zbrojnym i na eksport szeroką gamę samolotów bezzałogowych.