Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Wznowienie lotów F-22

Lotnictwo wojskowe, Strategia i polityka, 20 września 2011

Wczoraj dowództwo USAF poinformowało o wznowieniu 21 września lotów myśliwców stealth F-22, wstrzymanych na początku maja 2011 w wyniku problemów z wytwornicą tlenu.

O wznowieniu lotów F-22 od 21 września poinformował szef sztabu US Air Force gen. Norton Schwartz w liście do Kongresu opublikowanym na stronie internetowej wojsk. Według niego, decyzja to wynik kilku miesięcy analiz. Gen. Schwartz zapowiedział jednak, że badania problemów z wytwornicą tlenu (OBOGS) będą kontynuowane.

Niewłaściwe funkcjonowanie OBOGS mogło być przyczyną katastrofy F-22 na Alasce 16 listopada 2010. Pilot nie zdołał się wówczas katapultować i zginął (Rozbił się F-22, 2010-11-17). W marcu Pentagon i dowództwo USAF zdecydowały się na ograniczenie wysokości lotów F-22 do 7600 m ze względów bezpieczeństwa (Ograniczenie wysokości lotów F-22, 2011-03-29). Później podjęto decyzję o całkowitym wstrzymaniu lotów samolotów tego typu od 3 maja (Wstrzymanie lotów F-22, 2011-05-06). Spekulowano, że wznowienie lotów może nastąpić dopiero w przyszłym roku (Wznowienie lotów F-22 dopiero w 2012? (2011-08-01).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.