Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Ograniczenie wysokości lotów F-22

Lotnictwo wojskowe, Strategia i polityka, 29 marca 2011

USAF wprowadziły ograniczenie wysokości lotów myśliwców stealth F-22 do 7,6 km. Powodem są problemy z wytwornicą tlenu.

Problemy z pokładową wytwornicą tlenu - On-Board Oxygen Generating System (OBOGS) dotyczą kilku typów samolotów US Air Force, w tym F-16 i F-22. Wysokość lotów treningowych F-22 Air Combat Command ograniczyło do 25 tys. stóp (ok. 7,6 km). Jednym z powodów ograniczenia jest podejrzenie, ze wadliwe funkcjonowanie OBOGS mogło przyczynić się do katastrofy F-22 525th Fighter Squadron z bazy Elmendorf na Alasce, do której doszło 17 listopada 2020 (Rozbił się F-22, 2010-11-17). Zginął wówczas kpt. Jeffery Haney (Pilot F-22 nie żyje, 2010-11-21).

Na wysokości 50 tys. stóp bez tlenu z wytwornicy pilot utrzymałby świadomość ok. 10 s. To za mało, by wrócić na bezpieczną wysokość. Z wysokości 25 tys. stóp w wypadku problemów z OBOGS samolot może dostatecznie szybko zejść na w pełni bezpieczną dla pilota wysokość 18 tys. stóp.

Ograniczenie nie dotyczy lotów bojowych amerykańskich myśliwców, w których dopuszczalny poziom ryzyka jest większy niż w lotach treningowych.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra