USAF wprowadziły ograniczenie wysokości lotów myśliwców stealth F-22 do 7,6 km. Powodem są problemy z wytwornicą tlenu.
Problemy z pokładową wytwornicą tlenu - On-Board Oxygen Generating System (OBOGS) dotyczą kilku typów samolotów US Air Force, w tym F-16 i F-22. Wysokość lotów treningowych F-22 Air Combat Command ograniczyło do 25 tys. stóp (ok. 7,6 km). Jednym z powodów ograniczenia jest podejrzenie, ze wadliwe funkcjonowanie OBOGS mogło przyczynić się do katastrofy F-22 525th Fighter Squadron z bazy Elmendorf na Alasce, do której doszło 17 listopada 2020 (Rozbił się F-22, 2010-11-17). Zginął wówczas kpt. Jeffery Haney (Pilot F-22 nie żyje, 2010-11-21).
Na wysokości 50 tys. stóp bez tlenu z wytwornicy pilot utrzymałby świadomość ok. 10 s. To za mało, by wrócić na bezpieczną wysokość. Z wysokości 25 tys. stóp w wypadku problemów z OBOGS samolot może dostatecznie szybko zejść na w pełni bezpieczną dla pilota wysokość 18 tys. stóp.
Ograniczenie nie dotyczy lotów bojowych amerykańskich myśliwców, w których dopuszczalny poziom ryzyka jest większy niż w lotach treningowych.