Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Cargolux odbierze Boeingi

Lotnictwo cywilne, 03 października 2011

Luksemburska Cargolux wydała oświadczenie, w którym stwierdza, że osiągnęła porozumienie z Boeingiem w sprawie odebrania dwóch transportowych samolotów modelu 747-8F.

Jeden z dwóch pierwszych Boeingów 747-8F, zamówionych przez Cargolux. Problemy z silnikami General Electric spowodowały wycofanie się z części zamówienia także przez Atlas Air Worldwide, która zrezygnowała w odebrania pierwszych 3 z ogółem 12 kupionych samolotów / Zdjęcie: Christian Aschman/Cargolux

Nieodebranie przez Cargolux pary pierwszych, seryjnych Boeingów 747-8F - co było planowane na 19 i 21 września - stanowiło ogromne zaskoczenie i cios w wizerunek amerykańskiego koncernu (zobacz: Blamaż Boeinga).

Według ostatnich informacji, powodem odmowy było o 2,7% większe zużycie paliwa przez silniki GEnx-2B, od zapisanego w umowie. To z kolei przełoży się na wyniki finansowe przewoźnika.

O problemie wiedziano wcześniej, jednak sytuacja zmieniła się dopiero po czerwcu, kiedy 35% udziałów przedsiębiorstwa kupiła Qatar Airways (głównym udziałowcem pozostaje narodowy przewoźnik Luxair). Jej przedstawiciele chcą doprowadzić do zmiany umowy.

1 października Cargolux poinformowała w lakonicznym komunikacie o uzyskaniu wstępnego porozumienia z Boeingiem. Musi ono zostać zaakceptowane na spotkaniu Rady Dyrektorów spółki, które odbędzie się 7 października. Niemal pewna zgoda przełoży się na możliwość odebrania samolotów w połowie miesiąca.

Boeing i General Electric obiecały zmodernizowanie silników 747-8F, w oparciu o rozwijany obecnie pakiet PIP, który powinien zmniejszyć zużycie paliwa. Nowy zestaw ma być gotowy w połowie lub pod koniec 2013. Finansowe szczegóły negocjacji nie zostały ujawnione. Przedstawiciele producenta argumentują, że GEnx-2B, nawet w obecnej formie zużywają o kilkanaście procent mniej paliwa niż stosowane w starszych wersjach Jumbo-Jetów.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.