Druga co do wielkości linia lotnicza Rosji, Transaero Airlines, podpisała wstępne porozumienie o zakupie 4 Airbusów 380. Jeżeli zostanie ono zrealizowane, będzie pierwsze w byłym bloku wschodnim.
Transaero Airlines wielokrotnie była pierwszą. Stała się pierwszą, po Aerofłocie, pasażerską linią lotniczą Rosji. Jako pierwsza zaczęła też wykorzystywać zachodnie samoloty i wprowadziła program lojalnościowy dla klientów. Później zaczęła wykorzystywać Boeingi 747, teraz może stać się pierwszym użytkownikiem jeszcze większych Airbusów.
Podpisane 28 października wstępne porozumieni między przewoźnikiem a producentem zakłada zakup czterech nowych Airbusów 380. Samoloty mają zachować trzyklasowy układ przedziałów pasażerskich, jednak z dominującą rolą najtańszych miejsc. Łącznie na pokład rosyjskich A380 będzie mogło wejść 700 osób, gdy standardowa zabudowa przewiduje ok. 525 siedzeń.
Jeżeli negocjacje zostaną pozytywnie zakończone, będą oznaczały istotny sukces europejskiego koncernu. Obecnie Transaero wykorzystuje bowiem 70 samolotów, z których żaden nie jest Airbusem. Aż 67 maszyn to Boeingi, w tym 19 egz. modelu 747 (egz. używane, wypożyczane lub kupowane m.in. od Virgin Atlantic i Japan Airlines, zobacz: Boeingi 747-400 z odzysku), 21 egz. B777 i B767, 27 B737 oraz pierwsze 3 z 10 zamówionych rodzimych Tu-214 (zobacz: Koniec samolotów spod znaku Tu?).