Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Wildcat na pokładzie

Marynarka wojenna, Lotnictwo wojskowe, 13 listopada 2011

Rozpoczęły się 4-tygodniowe próby morskie śmigłowca AW 159 Lynx Wildcat. W ich ramach maszyna wylądowała w ubiegłym tygodniu na pokładzie okrętu pomocniczego Argus.

Pierwsze morskie lądowanie Wildcata. Próby, prowadzone przy użyciu jednego z prototypów mają doprowadzić do uzyskania pozwolenia na lądowania na wszystkich typach okrętów wojennych Raoyal Navy / Zdjęcie: MO Wielkiej Brytanii

Udana próba odbyła się 7 listopada. Prototypowi Wildcata towarzyszył jeden z seryjnych protoplastów konstrukcji - wykorzystywany obecnie w lotnictwie Royal Navy Lynx Mk8.

Lądowanie na pokładzie RFA Argus rozpoczęło serię prób działań nad morzem. Z 62 śmigłowców AgustaWestland, 28 zamówiono dla lotnictwa Royal Navy. Pozostałe przypadną wojskom lądowym.

Nowy śmigłowiec to rozwinięcie maszyn rodziny Lynx, służących od lat 1970. Wildcata wyposażono silniki LHTEC (joint-venture Rolls Royce`a i Honeywella) CTS800-4N o mocy startowej 1362 KM każdy (standardowe Rolls Royce Gem mają moc 1000 KM). Przy identycznych rozmiarach kadłuba i wirników, pozwoliło to na zwiększenie maksymalnej masy startowej, z 5,3 do 6,25 t, udźwigu, pułapu oraz zasięgu. Prędkość maksymalna zbliża się do granicy 300 km/h.

AW159 zostaną wyposażone w nowoczesna awionikę z 4 wyświetlaczami ciekłokrystalicznymi, nosową głowice optoelektroniczną z kamerami: dzienną i pracującą w podczerwieni oraz laserowym wskaźnikiem celów. W wersji morskiej, dodatkowo w dookolny radar skanowany fazowo Selex Galileo 7400E. Seryjne maszyny otrzymają również zintegrowany system ostrzegania i samoobrony. Będą zdolne do przenoszenia całej palety uzbrojenia, od karabinów maszynowych, przez torpedy, po wyspecjalizowane systemy ZOP.

Prace przy rozwoju konstrukcji prowadzone są zgodnie z harmonogramem. Oblot pierwszego prototypu odbył się w listopadzie 2009 (zobacz: Pierwszy AW159 w powietrzu). Seryjne maszyny zostaną przekazane odbiorcy w przyszłym roku. Pierwsze dla Royal Navy powinny pojawić się w bazie Yeovilton - z której operują wszystkie morskie śmigłowce rodziny Lynx - w styczniu 2013. Wildcaty wojsk lądowych powinny osiągnąć gotowość operacyjną w 2014, wykorzystywane przez marynarkę wojenną, rok później.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.