Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Indie ujawniają FGFA

Lotnictwo wojskowe, Przemysł zbrojeniowy, Strategia i polityka, 24 listopada 2011

Indyjski koncern lotniczy HAL ujawnił przewidywane parametry myśliwca nowej generacji FGFA, budowanego na bazie rosyjskiego PAK FA. Pokazano też jego wizję komputerową.

Indyjski koncern lotniczy Hindustan Aeronautics Ltd. opublikował informacje na temat projektowanego wspólnie korporacją OAK (Umowa o myśliwcu 5. generacji, 2010-12-21) na bazie rosyjskiego PAK FA (jego charakterystyki nadal pozostają oficjalnie tajne, Oblot trzeciego PAK FA, 2011-11-22) myśliwca nowej generacji FGFA (Fifth Generation Fighter Aircraft, FGFA będą jednomiejscowe, 2011-10-04). Ma to być samolot wykonujący misje w każdych warunkach, także silnych zakłóceń i bez łączności z ośrodkami naziemnymi. FGFA mają współdziałać w sieci, wymieniając informacje między sobą.

Maksymalna masa startowa FGFA ma wynosić 34 t, jego długość ma być równa 22,6 m, a wysokość 5,9 m. Zasięg samolotu ma sięgać 3,88 tys. km, a prędkość maksymalna Ma2 (2,3 tys. km/h). FGFA ma być zdolny do latania z prędkością naddźwiękową bez dopalania.

FGFA ma być napędzany dwoma silnikami o ciągu po 137 kN. Mają być one wyposażone w dysze z wektorowaniem ciągu, w zakresie do 15o. Nie wiadomo, jakiego typu silniki wybrały Indie. PAK FA (T-50) ma być napędzany silnikami AL-41F1S (izdielie 117).

FGFA jest projektowany z wykorzystaniem technik stealth. Nowy indyjski samolot ma przenosić w wewnętrznych komorach uzbrojenie o masie do 2,25 t. Na zewnętrznych dodatkowo do 5,75 t.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.