Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

42-godzinny Reaper

Lotnictwo wojskowe, Przemysł zbrojeniowy, 22 kwietnia 2012

Zmodernizowany bsl Reaper będzie mógł latać przez 42 godziny zamiast dotychczasowych 27. Dzięki dodatkowym zbiornikom paliwa i skrzydłom o większej rozpiętości.

General Atomics Aeronautical Systems zmodernizował w ramach Endurance Enhancement Study bsl MQ-9 Reaper, dzięki czemu długotrwałość jego lotu wzrośnie z 27 do 42 godzin. W nowej wersji jest on wyposażony w dodatkowe zbiorniki paliwa i skrzydła o rozpiętości zwiększonej z 20,1 do 26,8 m oraz odpowiednio wydłużone usterzenie. W związku ze zwiększeniem masy, bezzałogowiec ma też wzmocnione podwozie. Zmodernizowany Reaper ma ważyć ponad 5 ton.

General Atomics dokonał modernizacji za własne środki (Internal Research and Development, IRAD). Możliwe są dwie opcje. Dodanie podwieszanych zbiorników i wzmocnienie podwozia umożliwi zwiększenie długotrwałości lotu z 27 do 37 godzin. W pełnej wersji modernizacji, po zwiększeniu rozpiętości skrzydeł i usterzenia, możliwe jest zwiększenie długotrwałości lotu do 42 h. Wzmocnione podwozie ma umożliwić wzrost maksymalnej masy startowej o 12% - z 4,7 do 5,3 t, a masy do lądowania o 30%.

General Atomics oferuje modernizowanie Reaperów w bazach, z których operują te bezzałogowce. W Afganistanie, Afryce Północnej i innych rejonach świata. Zwiększenie długotrwałości lotu ma przede wszystkim zmniejszyć koszty operacyjne użytkowania Reaperów, na czym zależy Pentagonowi i innym użytkownikom (CIA, US Border Patrol, W. Brytania, Włochy). Warto przypomnieć, że aby ograniczyć koszty zakupów, USAF zdecydowały się zmniejszyć zamówienie na MQ-9 o połowę, do 24 rocznie. Z ponad 120 dostarczonych od 2001 Reaperów latają obecnie 94 (Drugi Reaper rozbity na Seszelach, 2012-04-07, Rozbił się kolejny Reaper z Holloman AFB, 2012-01-24).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.