Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Pasażerski KC-30A

Lotnictwo wojskowe, 23 kwietnia 2012

W ramach procesu wdrażania do służby australijskich samolotów tankujących Airbus KC-30A (A330 MRTT), na pokładzie jednego z nich przewieziono 220 pasażerów. Największą liczbę w historii RAAF.

Pamiątkowe zdjęcie po zakończonym locie / Zdjęcie: MO Australii

Samoloty tankujące mogą być przystosowywane do różnych zadań. Podobnie jak Airbus 330 MRTT (Multi Role Tanker Transport, czyli wielozadaniowy, tankująco-transportowy). Jego podstawowym zadaniem jest przetaczanie paliwa innym samolotom. Można jednak szybko wymontować część zbiorników i zaaranżować wnętrze, w 4 odmianach: pasażerskiej (dla maksymalnie 380 pasażerów), VIP, transportowej (możliwy jest także wariant pasażersko-transportowy), jak i samolotu szpitalnego, z miejscami na 130 noszy.

Australia zamówiła 5 powietrznych tankowców Airbusa, oznaczając je jako KC-30A MRTT. Wszystkie będą stacjonować w bazie RAAF Amberley. Dostawy jeszcze trwają (zobacz: Opóźnienie australijskich tankowców).

Wymogi nowego użytkownika stanowią, że w wersji pasażerskiej odrzutowiec ma zabierać do 270 osób. Według ujawnionej dzisiaj informacji producenta, w ubiegłym miesiącu australijskie wojska lotnicze (RAAF), przeprowadziły test KC-30A właśnie w takiej konfiguracji. Na pokładzie samolotu znalazło się 220 elewów Australian Defence Force Academy i 13 członków załogi. Maszyna wystartowała w bazy Fairbairn, lądując w tym samym miejscu po 2-godzinnym locie.

Wydarzenie nie było wyjątkowe, zarówno odnośnie czasu lotu, jak i liczby osób, wystarczyło jednak, by pobić rekord RAAF, w liczbie transportowanych pasażerów na pokładzie wojskowego statku lotniczego.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra