Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Irański samolot rozpoznania morskiego

Lotnictwo wojskowe, Przemysł zbrojeniowy, Strategia i polityka, 02 maja 2012

Iran ujawnił zdjęcia lotniczego systemu rozpoznania morskiego Oghab. System bazuje na samolocie pasażerskim IrAn-140.



Zdjęcia nowego systemu opublikowała agencja FARS. Oghab zbudowany został na bazie samolotu pasażerskiego IrAn-140 (W Iranie rozbił się An-140, 2009-02-16), wytwarzanego od 2000 w Iranie (HESA w Isfahanie) na licencji ukraińskiej (do 2006 powstało 50 samolotów). Samolot ma rozpiętość 25,5 m, a udźwig ok. 6 ton. Istnieje kilka wariantów wyposażenia Oghaba (HMS 100, 200, 400, 500), różniących się zakresem obserwacji, zasięgiem i uzbrojeniem.



System został prawdopodobnie zaprojektowany z pomocą chińską. Według nieoficjalnych informacji, kontrakt na przekazanie technologii wykorzystanych do budowy samolotów Y-8X i Y-9 MPA miał kosztować 200 mln USD, przekazanych głównie w postaci dostaw ropy naftowej. Na bazie IrAn-140 Irańczycy budują też samolot wczesnego ostrzegania, podobny do ZDK-03 (Rollout ZDK-03 AEW&C, 2010-11-16).



Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.