Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Rosja testuje Centauro

Wojska lądowe, Przemysł zbrojeniowy, Strategia i polityka, 12 maja 2012

W Rosji testowane są dwa kołowe wozy opancerzone Centauro z armatami kal. 105 i 125 mm. Efektem testów ma być zakup pojazdów tego typu dla armii rosyjskiej.

Według informatorów RIA Nowosti z włoskiego koncernu OTO Melara, testy Centauro odbywają się na jednym z poligonów pod Moskwą. Próby przechodzą dwa egzemplarze opancerzonych niszczycieli czołgów z armatami kal. 105 i 125 mm. W ciągu półtora miesiąca maja dołączyć do nich pojazdy z armatami kal. 120 i 40 mm. Wszystkie będą przechodzić badania laboratoryjne, jezdne i strzeleckie. Testy mogą potrwać do końca 2012.

Po zakończeniu testów Rosjanie zamierzają wybrać warianty Centauro, które chcieliby zakupić. W grę wchodzi licencyjne wytwarzanie Centauro w Rosji. Jeśli dojdzie do porozumienia w tej sprawie, najbardziej prawdopodobnym miejscem produkcji są zakłady KamAZ w Nabierieżnych Czołnach wchodzące w skład koncernu Rostechnologie (Korporacja Rostechnologie kompletuje kadrę zarządzającą, 2007-12-24, Rostechnologie tworzą holding pancerny, 2007-11-30). Producentem Centauro jest CIO - joint venture IVECO i OTO Melara - spółki zależnej koncernu Finnmeccanica.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra