Chiny i Pakistan zamierzają w ciągu najbliższych 5 lat sprzedać, głównie w Afryce i na Bliskim Wschodzie, co najmniej 300 myśliwców Chengdu/PAC JF-17 Thunder.
Przedstawiciel China National Aero-Technology Import and Export Corporation (CATIC), w wypowiedzi dla Flightglobal, poinformował, że zawarcie umów, dotyczących sprzedaży 300 JF-17 stanowi cel instytucji odpowiedzialnych za eksport wyposażenia wojskowego obu krajów. Faktem jest, że już w listopadzie ubiegłego roku, w czasie targów i pokazów lotniczych w Dubaju, występowały aż 3 pakistańskie myśliwce, w tym jeden w locie.
Wśród potencjalnych nabywców wymienia się Egipt, Demokratyczną Republikę Konga, Nigerię, Sri Lankę, Sudan, Wenezuelę, Turcję, a także Serbię i Azerbejdżan. Ten ostatni kraj prowadził negocjacje w sprawie kilkudziesięciu maszyn. JF-17 jest bowiem przynajmniej 2-, 3-trzykrotnie tańszą alternatywą wobec nowych, lekkich myśliwców z krajów zachodnich lub Rosji.
Do tej pory jedynym użytkownikiem tych myśliwców jest Pakistan, który zamówił 150, a docelowo deklaruje zakup 200 JF-17. Obecna ofensywa eksportowa wiąże się prawdopodobnie z ostatecznym zrezygnowaniem z ich zakupu przez wojska lotnicze ChRL. Potencjalnym ograniczeniem w eksporcie jest kwestia silników. JF-17 napędzany jest pojedynczym Klimowem RD-93, odmianą RD-33 z MiGów-29.
Rosyjski producent silników zgodził się już w przeszłości na dostarczanie swoich produktów dla Chin, przy okazji negocjacji z Azerbejdżanem. Nieco później jednak szefowie AWPK Suchoj i RSK MiG zgłosili swój sprzeciw do Federalnej służby ds. współpracy wojskowo-technicznej (FSWTS), z powodu możliwości dostarczania RD-93 dla JF-17, oferowanych Egiptowi. W tym samym bowiem czasie Rosobroneksport prowadził rozmowy, dotyczące sprzedaży MiGów-29 (zobacz: Przeciw sprzedaży silników ChRL).
Przedstawiciele Pakistanu twierdzą jednak, że są w stanie prowadzić skuteczne negocjacje z potencjalnymi klientami i jednocześnie dojść do porozumienia z Rosją. Możliwe jednak, że będą oferować samoloty z silnikami WS-13, które są rozwinięciem RD-93 i mają być docelowo montowane na pakistańskich JF-17. Jednostki napędowe zostały opracowane w Chinach, a Islamabad uzyskał pełne prawa do ich licencyjnej produkcji.