Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Wszystkie A400M w powietrzu

Lotnictwo wojskowe, Przemysł zbrojeniowy, 11 czerwca 2012

Airbus Military przeprowadził w tym samym czasie testy wszystkich swoich pięciu prototypów A400M, co dało niezwykłą okazję do wspólnego lotu.

Zdjęcie: Airbus Military

Lot pięciu A400M rozpoczął się startem z lotniska Blagnac w Tuluzie we Francji, z którego korzysta Airbus Military. Po ćwiczeniu lotu w formacji, każdy z pięciu testowych samolotów - MSN 1, 2, 3, 4 i 6 - przeszedł do indywidualnych zadań, związanych z wymogami certyfikacyjnymi. Wspólny lot z nimi związany, zdecydowano się na niego z powodów marketingowych.

W maju Airbus Military z powodu zbyt miękkiej nawierzchni, przerwał pierwszą serię prób startu samolotu A400M z nieutwardzonych pasów startowych. Nieoczekiwanie maszyna zapadła się w miękkim gruncie (zobacz: Za miękki pas startowy).

Zakończenie testów, niezbędnych do uzyskania certyfikatu europejskich władz lotniczych EASA, planowane jest na koniec bieżącego roku. Niedługo potem, najpóźniej na początku 2013, pierwszy A400M trafi do wojsk lotniczych Francji. W maju 2011 A400M otrzymał certyfikat EASA na silnik turbowałowy TP400-D6.

Oprócz Francji, A400M, zamówiły Niemcy, Hiszpania, Wielka Brytania, Belgia, Luksemburg, Turcja i Malezja. W sumie, Airbus Military posiada w swoim portfelu zamówień 174 maszyn tego typu. Program ma już 3-letnie opóźnienie (zobacz: A400M 3 lata opóźnienia).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.