Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Porozumienie Boeing-Embraer

Przemysł zbrojeniowy, 27 czerwca 2012

Amerykański Boeing i brazylijski Embraer będą wymieniać się informacjami technicznymi i współdziałać przy sprzedaży transportowych KC-390. Boeing oferuje Brazylii myśliwce F/A-18E/F.

Odrzutowy KC-390, wykorzystujący elementy samolotów pasażerskich Embraera, ma zabierać na pokład do 21 t ładunków i służyć również jako samolot tankujący. W zamyśle producenta będzie oferowany krajom, wykorzystującym starsze modele C-130 Hercules. Potencjalne zapotrzebowania na takie maszyny określane jest nawet na 700 egz. / Rysunek: Embraer

Porozumienie dotyczy pionów obu przedsiębiorstw, zajmujących się produkcją militarną. Amerykanie zaoferowali swoje doświadczenie na rynku handlu wojskowymi samolotami transportowymi (produkują duże C-17 Globemaster III). Twierdzą, że dzięki temu Brazylijczycy będą mogli oferować swoje KC-390 także w tych państwach, których dotąd nie brali pod uwagę. Druga część umowy dotyczy wymiany informacji technicznych. Embraer liczy w tej kwestii przede wszystkim na możliwość uzyskania danych związanych z systemami przetaczania paliwa - ich transportowiec ma występować także jako samolot tankujący.

Porozumienie jest rozszerzeniem ramowej umowy o współpracy między Boeingiem i Embraerem z kwietnia bieżącego roku, kiedy zdecydowano się na wspólne przedsięwzięcia w dziedzinie rozwoju technologii lotnictwa cywilnego oraz biopaliw.

Zbliżenie między obu producentami to wynik startowania Boeinga w przetargu na dostawy dla brazylijskich wojsk lotniczych 36 myśliwców wielozadaniowych. Koncern oferuje F/A-18E/F, który rywalizuje ze szwedzkim Gripenem i francuskim Rafale (zobacz: Co z brazylijskim przetargiem?). Zdobycie pierwszego zamówienia otworzy zwycięzcy drogę do kolejnych zamówień. Tylko ta sytuacja tłumaczy, dlaczego Boeing deklaruje wsparcie dla działań konkurenta innego amerykańskiego producenta - Lockheed Martina. KC-390 reklamowane są bowiem jako tańsza alternatywa dla C-130. Jasnym jest również, że wypełnienie warunków podpisanej wczoraj umowy zależy od wyników przetargu na myśliwce.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.