Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Wodowanie Adelajdy

Marynarka wojenna, Przemysł zbrojeniowy, 05 lipca 2012

Wczoraj w hiszpańskiej stocznia Navantia odbyła się uroczystość wodowania kadłuba drugiego z serii dużych okrętów desantowych typu Canberra dla Australii. Jednostka otrzyma nazwę HMAS Adelaide.

Kadłub przed spuszczeniem na wodę. Hiszpańska stocznia zakończyła prace 4,5 miesiąca przed terminem. Sfinalizowanie prac zostanie zrealizowane w kraju użytkownika / Zdjęcie: Navantia

Australia zamówiła dwa duże okręty desantowe w 2007, za 3,1 mld AUD (zobacz: Australia podpisała kontrakt na dostawy okrętów amfibijnych). Główny wykonawca, Tenix Defence, został jednak wykupiony przez lokalna filię BAE Systems. To właśnie na tej spółce spocznie ciężar koordynowania prac w stoczni w Williamstown. Tam - podobnie jak w przypadku pierwszej jednostki serii, przyszłej HMAS Canberra - zostaną zainstalowane nadbudówki oraz zintegrowane systemy pokładowe i uzbrojenie.

Okręty typu Canberra mają długość niemal 231 m i wyporność standardową 27851 t. Będą mogły przewieźć ok. tysiąca żołnierzy i 150 pojazdów, w tym czołgi i działa samobieżne, na odległość do 17 tys. km. W przypadku działania jako śmigłowcowiec, możliwym będzie operowanie z jego pokładu od 16 do 24 wiropłatów. Jednostki mają skokowo zwiększyć możliwości Australii projekcji siły z morza.

Pierwszy okręt serii został zwodowany w lutym ubiegłego roku (zobacz: Wodowanie Canberry). Obecnie trwają w Hiszpanii prace wykończeniowe i testy morskie, przed planowaną już wkrótce podróżą kadłuba na pokładzie największego na świecie statku półzanurzalnego, Blue Martin, do Williamstown. Dotrze on do Australii przed końcem 2012. Przekazanie go odbiorcy planowane jest na 2014. Rok później powinien do niego dołączyć przyszły HMAS Adelaide.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.