Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Boeing liczy na 30 Neptunów dla Indii

Przemysł zbrojeniowy, Marynarka wojenna, 04 sierpnia 2012

Przedstawiciele Boeinga szacują, że ostateczne zamówienie indyjskiego ministerstwa obrony na samoloty ZOP P-8I Neptun osiągnie 30 egz. Do tej pory Indie zamówiły 8 samolotów z opcją na dodatkowe 4.

P-8I w czasie pierwszego lotu / Zdjęcie: Boeing

Kontrakt o wartości 2,1 mld USD na dostawę 8 samolotów ZOP dla indyjskiego resortu obrony Boeing podpisał na początku 2009 (Indie kupiły samoloty ZOP, 2009-01-07). Umowa przewiduje dostarczenie pierwszej z maszyn w 2013, a pozostałych do 2017. Boeing zobowiązał się również do serwisowania ich przez cały okres użytkowania. P-8I mają docelowo zastąpić sowieckie Tu-142ME, które przechodzą obecnie gruntowną modernizację (Wyremontowany Tu-142ME, 2011-12-06), oraz jeszcze starsze Ił-38.

Według informacji producenta, realizacja zamówienia przebiega zgodnie z ustalonym harmonogramem. Prace nad pierwszym samolotem zbliżają się do końca. Oblot pierwszego P-8I odbył się 28 sierpnia 2011, a kilka tygodni temu w powietrze wzbił się drugi egzemplarz. Obecnie trwają ich testy w powietrzu. Przed przekazaniem odbiorcy planowane są jeszcze próby funkcjonowania systemów bojowych, w tym pocisków przeciwokrętowych Harpoon i lekkich torped ZOP Raytheon Mk 54.

Przedstawiciele koncernu ogłosili niedawno, że liczą na kolejne zamówienia. Przemawia za tym nie tylko konieczność zastąpienia 13 sowieckich samolotów ZOP, ale przede wszystkim długość indyjskiej linii brzegowej i powierzchni otaczających subkontynent mórz. Choć nie wspomniano o tym, najważniejszy w tym kontekście jest wzrost zagrożenia ze strony chińskich sił podwodnych, stale zwiększających liczbę, ale przede wszystkim zasięg swoich OP. Według przedstawicieli Boeinga New Delhi mogłoby zdecydować się na zakontraktowanie nie 24 - jak podawano jeszcze parę lat temu - ale nawet 30 Neptunów.

Zamówione przez Indie maszyny są pochodną amerykańskich P-8A Poseidon. 108 samolotów tego typu stopniowo zastąpi P-3C Orion.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.