Przedstawiciele Boeinga szacują, że ostateczne zamówienie indyjskiego ministerstwa obrony na samoloty ZOP P-8I Neptun osiągnie 30 egz. Do tej pory Indie zamówiły 8 samolotów z opcją na dodatkowe 4.
Kontrakt o wartości 2,1 mld USD na dostawę 8 samolotów ZOP dla indyjskiego resortu obrony Boeing podpisał na początku 2009 (Indie kupiły samoloty ZOP, 2009-01-07). Umowa przewiduje dostarczenie pierwszej z maszyn w 2013, a pozostałych do 2017. Boeing zobowiązał się również do serwisowania ich przez cały okres użytkowania. P-8I mają docelowo zastąpić sowieckie Tu-142ME, które przechodzą obecnie gruntowną modernizację (Wyremontowany Tu-142ME, 2011-12-06), oraz jeszcze starsze Ił-38.
Według informacji producenta, realizacja zamówienia przebiega zgodnie z ustalonym harmonogramem. Prace nad pierwszym samolotem zbliżają się do końca. Oblot pierwszego P-8I odbył się 28 sierpnia 2011, a kilka tygodni temu w powietrze wzbił się drugi egzemplarz. Obecnie trwają ich testy w powietrzu. Przed przekazaniem odbiorcy planowane są jeszcze próby funkcjonowania systemów bojowych, w tym pocisków przeciwokrętowych Harpoon i lekkich torped ZOP Raytheon Mk 54.
Przedstawiciele koncernu ogłosili niedawno, że liczą na kolejne zamówienia. Przemawia za tym nie tylko konieczność zastąpienia 13 sowieckich samolotów ZOP, ale przede wszystkim długość indyjskiej linii brzegowej i powierzchni otaczających subkontynent mórz. Choć nie wspomniano o tym, najważniejszy w tym kontekście jest wzrost zagrożenia ze strony chińskich sił podwodnych, stale zwiększających liczbę, ale przede wszystkim zasięg swoich OP. Według przedstawicieli Boeinga New Delhi mogłoby zdecydować się na zakontraktowanie nie 24 - jak podawano jeszcze parę lat temu - ale nawet 30 Neptunów.
Zamówione przez Indie maszyny są pochodną amerykańskich P-8A Poseidon. 108 samolotów tego typu stopniowo zastąpi P-3C Orion.