Francusko-włoska ATR dostarczyła pierwszy w rejonie Azji i Pacyfiku regionalny samolot pasażerski modelu 72-600 dla Aviation Plc. Spółka ta będzie dostarczała ATR-y dla Skywest Airlines i Virgin Australia.
ATR, joint-venture obecnej francuskiej części EADS oraz włoskiej Alenia Aeronautica, została założona w 1981 i zajmuje się montażem dwóch modeli - mniejszego ATR 42 (dla około 50 pasażerów) i większego ATR 72 (dla około 70 osób) - z podzespołów, dostarczanych głównie przez zakłady spółek-matek. Najnowszym produktem przedsiębiorstwa są samoloty serii -600. ATR 72-600 został oblatany 24 lipca 2009. Certyfikat EASA otrzymał dwa lata później (Certyfikat dla ATR 72-600, 2011-06-01). Z kolei pierwszy egzemplarz ATR 42-600 wykonał pierwszy lot 4 marca 2010 (Oblot ATR 42-600, 2012-03-05).
Zeszły rok okazał się rekordowy po względem liczby zamówień (Rekordowe zamówienia ATR, 2012-01-20). ATR zakontraktowała montaż 157 samolotów dla łącznie 18 odbiorców, z dodatkową opcją na kolejne 78 maszyn. Wśród zamówionych samolotów dominują ATR 72-600 (128 egz.), przed starszymi technologicznie ATR 72-500 (16 egz.) oraz mniejszymi ATR 42-500 i -600 (13 egz.).
Przed kilkoma dniami EADS poinformował o dostarczeniu pierwszego egzemplarza 72-600 na rynek Azji i Pacyfiku. Odbiorcą singapurska spółka leasingowa Aviation Plc. Jest ona właścicielem kilku typów samolotów, m.in. Fokker F100, Airbus A320-200 czy Airbus A321-200.
Umowa z Aviation Plc zakłada produkcję 8 dodatkowych 72-600. Samoloty mają latać na terenie Australii. Będą eksploatowane przez dwie linie lotnicze: Skywest Airlines oraz Virgin Australia. Przedsiębiorstwo z Singapuru rozważa też złożenie zamówienia na kolejne 8 maszyn. Nowe samoloty będą stanowiły uzupełnienie eksploatowanych już 6 egz. modelu 72-500.