Icon Aircraft, opracowującą latającą mini-amfibię A5 podpisała w Cirrus Aircraft umowę, dotyczącą produkowania przez tę drugą spółkę elementów kompozytowych płatowca samolotu.
Umowa zakłada, że dysponujący ogromnym doświadczeniem w produkcji kompozytowych samolotów Cirrus Aircraft będzie wykonywał dużą część elementów płatowca dla seryjnie wytwarzanych A5. Produkcja powinna rozpocząć sie pod koniec bieżącego roku, a pierwsze seryjne A5 powinny byc dostępne latem 2013.
Informacja ta daje po raz pierwszy podstawy do przyjęcia zapewnień Icon Aircraft jako bardzo prawdopodobnych. Spółka nie w przeszłości realizowała coraz to nowych deklaracji o terminach rozpoczęcia dostaw A5 (np. latem ubiegłego roku podawano, że będzie to… koniec 2011, Icon A5 ciągle popularny, 2011-08-19). Kolejne przesunięcie czasu dostaw jest także potrzebne do zrealizowania zapowiedzianej zmiany silnika. W lipcu br. przedstawiciele spółki poinformowali o rezygnacji z gaźnikowego Rotaxa 912 ULS na rzecz nowszej i bardziej oszczędnej odmiany 912 iS z wtryskiem.
Kłopoty z terminowością dostaw nie doprowadziły jednak do masowych rezygnacji z zakupu nowatorskiej konstrukcji. Na mini-wodnosamolot dla dwóch osób zebrano do tej pory ok. 750 zamówień.