Pod koniec ubiegłego miesiąca amerykańska Cessna Aircraft sprzedała norweskiej szkole lotniczej 3 samoloty modelu 162. To wynik zainicjowanego procesu dostosowania maszyny do europejskich przepisów lotniczych.
Skycatcher został zaprojektowany zgodnie z wymogami amerykańskich władz lotniczych FAA dla samolotów ultralekkich klasy Light Sport Airctaft (LSA). Wprowadzona nowa kategoria znosi poważną część wymogów - w porównaniu do cięższych maszyn lotnictwa ogólnego - które muszą spełnić ich piloci. Zaowocowało to błyskawicznym rozwojem tej kategorii, spowolnionym jednak w ostatnich latach przez kryzys gospodarczy (Dynamiczny rozwój LSA, 2007-12-07).
Sprzedaż samolotów LSA, w tym Cessny 162, w praktyce ogranicza się tylko do USA. Władze UE wprowadziły co prawda podobną klasę CS-LSA (Evektor kolejnym europejskim LSA, 2012-07-06) dla producentów ze Starego Kontynentu - by umożliwić im sprzedaż na terenie USA - jednak nie rozwiązało to problemu rejestrowania w krajach Unii samolotów amerykańskich.
W związku z tym przedstawiciele Cessny zapowiedzieli przeprowadzenie procesu certyfikacji swojego samolotu, w oparciu o przepisy FAA Part 21, pozwalające na zatwierdzenie tego pozwolenia także przez europejskie władze lotnicze EASA. To z kolei otworzy drogę do rejestrowania Skycatcherów na terenie UE.
Pierwszym owocem tej decyzji było uzyskanie pod koniec lipca zamówienia na 3 Cessny 162 ze strony norweskiej szkoły lotniczej w Sandefjord. Przedstawiciele producenta deklarują, że negocjują kolejne kontrakty, a pierwsze dostawy powinny zostać zrealizowane w przyszłym roku.