Dowództwo Transportu Strategicznego USAF (Air Mobility Command) zamierza uruchomić program modernizacji silników części samolotów tankujących Boeing KC-135 Stratotanker, wydłużając ich resursy o ponad 20 lat.
Program modernizacyjny KC-135 ma się rozpocząć w 2013 i potrwać kilka lat. Jego podstawowym założeniem ma być modernizacja 93 silników CFM56. Wojska lotnicza USA liczą, że dzięki przeprowadzonym pracom uda się zmniejszyć zużycie paliwa w czasie lotu, co jednocześnie przełoży się na zwiększony zasięg samolotów oraz ilość godzin spędzanych każdorazowo w powietrzu. Ponadto zwiększyć ma się wytrzymałość silników, przez co ograniczona zostanie liczba przeglądów technicznych.
Modernizacja silników KC-135 jest jednym z elementów programu ograniczenia zużycia paliwa samolotów znajdujących się w wyposażeniu Dowództwa Transportu Strategicznego USAF. Jest on również częścią prowadzonego przez wojska lotnicze i marynarkę wojenną USA programu unowocześnienia jednostek napędowych części samolotów wchodzących w skład obydwu rodzajów sił zbrojnych określanego jako C-PUP (Propulsion Upgrade Program).
USAF zamierza zapoczątkować program jeszcze w tym roku, rozpoczynając prace nad 60 silnikami. W przyszłości modernizacją ma być obejmowanych 120 jednostek napędowych rocznie. Wojska lotnicze chcą tym samym zwiększyć wydajność łącznie ponad 1,4 tys. silników.
Modernizacja systemów napędowych KC-135 pozwoli wydłużyć ich resursy o co najmniej 20 lat. W ten sposób USAF uda się utrzymać obecny potencjał operacyjny tego typu jednostek, który jeszcze do niedawna był zagrożony w świetle pojawiających się informacji o możliwych opóźnieniach przy dostawie nowych tankowców KC-46A. Docelowo mają one zastąpić części wycofywanych ze służby Stratotankerów (Droższe KC-46A, 2012-03-27).