Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Rozbił się kolejny Mi-28N

Lotnictwo wojskowe, 17 sierpnia 2012

W Mozdoku rozbił się śmigłowiec uderzeniowy Mi-28N, który spadł z wysokości 60 m prawdopodobnie z powodu awarii zespołu napędowego. Załodze nic się nie stało.

Do awarii śmigłowca Mi-28N doszło wczoraj w Mozdoku w Osetii Północnej o 9:07 czasu moskiewskiego. Śmigłowiec wystartował do lotu treningowego w ramach ćwiczeń Kawkaz-2012. Załoga ćwiczyła niespodziewany atak zza zasłony terenowej. Na wysokości 60 metrów, wykonując zawis, pilot kpt. Władimir Zubkow poinformował o spadku mocy silników. W związku z tym próbował awaryjnie lądować. Według świadków, z wysokości kilku metrów maszyna spadła w sposób praktycznie niekontrolowany.

Zakres uszkodzeń śmigłowca jest spory - złamały się golenie podwozia i odpadły łopaty wirnika. Załoga nie odniosła poważniejszych obrażeń. Mi-28N jest wyposażony w specjalne fotele pochłaniające energię uderzenia Pamir-K opracowane w KB Zwiezda. Mogą one zredukować przeciążenie g50-60 do g15-17. Wcześniej energię pochłania podwozie.

Najbardziej prawdopodobną przyczyną wypadku w Mozdoku jest awaria zespołu napędowego. Byłby to już trzeci taki przypadek w krótkiej eksploatacji śmigłowców Mi-28N. 15 lutego 2011 śmigłowiec tego typu awaryjnie lądował niedaleko miejscowości Praskowie w Kraju Stawropolskim (Katastrofa Mi-28, 2011-02-15). Jego załoga odniosła szereg obrażeń i trafiła do szpitala. Dowódca zmarł w nim po kilku godzinach. 19 czerwca 2009 na poligonie gorochowieckim Zachodniego okręgu wojskowego rozbił się inny Mi-28N (Rozbił się Mi-28N, 2009-07-07). Z powodu pompażu silników spowodowanego dostaniem się do wlotów powietrza gazów z niekierowanych pocisków rakietowych, Śmigłowiec spadł z wysokości 40 metrów. Załoga nie odniosła poważniejszych obrażeń. Zniszczeniu uległ wirnik główny i belka ogonowa.

Pierwsze śmigłowce bojowe Mi-28N Nocznyj Ochotnik trafiły do armii rosyjskiej w 2008. Jego producentem jest Roswertol z Rostowa nad Donem. Zamówienia na Mi-28N sięgają 200 egzemplarzy.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.