Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

S-ATV ze stajni Oshkosh

Wojska lądowe, Przemysł zbrojeniowy, 27 września 2012

Na targach Modern Day Marine Oshkosh zaprezentował jeden z dwóch prototypów S-ATV, nowego pojazdu opracowanego w ramach projektu GMV 1.1 dla amerykańskich wojsk specjalnych.

Jeden z dwóch istniejących prototypów pojazdu Oshkosh S-ATV (Special Purpose All-Terrain Vehicle). Jest to wóz projektowany do misji zwiadowczych i operacji niekonwencjonalnych, dostosowany do przewozu od 2 do 7 osób / Zdjęcie: Oshkosh

S-ATV (Special Purpose All-Terrain Vehicle) jest pojazdem od początku projektowanym i rozwijanym do misji zwiadowczych i operacji niekonwencjonalnych. Wysoka manewrowość, osiągane prędkości, możliwość transportu powietrznego i łatwość konfiguracji do różnych zadań powodują, że nowy projekt Oshkosh doskonale nadaje się do takich zastosowań. Pojazd może być dostosowany do przewozu od 2 do 7 osób.

W konstrukcji S-ATV zastosowano, opracowane przez Oshkosh, niezależne zawieszenie TAK-4i. Ten system, używany też w wielu pojazdach innych pojazdach tego samego producenta, powoduje większą stabilność przy pokonywaniu bezdroży i umożliwia uzyskiwanie dużo większych prędkości, niż przy tradycyjnym zawieszeniu. W chwili obecnej nie wiadomo dokładnie jaka jednostka napędza S-ATV. Posiadane informacje sugerują, że jest to silnik wysokoprężny o mocy ponad 300 koni mechanicznych. Prędkość maksymalna ma przekroczyć 120 km/h, a zasięg wynieść ponad 500 km.

Konkurencyjny względem S-ATV projekt zgłoszony w ramach GMV 1.1 - pojazd Flyer-ASLV opracowany przez General Dynamic przy współpracy Flyer Defense / Zdjęcie: Remigiusz Wilk

Pojazd został stworzony w odpowiedzi na projekt GMV 1.1 (Ground Mobility Vehicle) ogłoszony USSOCOM, który zgłosił zapotrzebowanie na konstrukcję wykorzystywaną w operacjach specjalnych. Projekt ten zakłada zakup do 1300 pojazdów o wysokiej mobilność, przenoszonych przez śmigłowiec CH-47, kompatybilną z używanymi obecnie systemami C4ISR.

Konkurencja Oshkosh w programie GMV 1.1 to m.in. pojazdy opracowane przez General Dynamics i Navistar Defense (Eurosatory: Navistar SOTV, 2012-06-16). Dostawy nowych wozów mają rozpocząć się w 2013 i zakończyć w połowie 2020.

W parze z S-ATV Oshkosh pokazał także jednego z 3 potencjalnych następców HMMWV, opracowywany w ramach programu JLTV (Joint Light Tactical Vehicle) pojazd L-ATV (Light Combat All-Terrain Vehicle). W sierpniu 2012 został on wstępnie zaakceptowany przez wojsko i producent został poproszony o dostarczenie 22 prototypów do testów.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2021 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.