Przedstawiciele Sigapore Airlines poinformowali o rozmowach o sprzedaży swoich udziałów w brytyjskiej linii Virgin Atlantic Airways. Potencjalnym kupcem 49% udziałów w spółce jest amerykańska Delta Air Lines.
Virgin Atlantic rozpoczęła działalność w 1984, za pomocą zaledwie jednego, używanego wcześniej B747, koncentrując się na lotach transatlantyckich. W marcu 2000 linia współtworzona przez Richarda Bransona (znanego także ze wspierania turystyki kosmicznej: Kosmos dla każdego?, 2010-10-23) została częściowo wykupiona przez Singapore Airlines. Zapłaciła ona za 49% udziałów 600 mln GBP, co umożliwiło dokapitalizowanie spółki, zwiększenie liczby samolotów (obecnie 44) i obsługiwanych tras (34).
Niestety, azjatycka linia nie osiągnęła zakładanych celów transakcji. Dotyczy to przede wszystkim fiaska stworzenia wspólnej strategii działania i podziału tras. Obecny kryzys spowodował także zmniejszenie rentowności Virgin Atlantic. W br. przewoźnik ten zanotował nawet 80 mln GBP strat, przy ponad 2,7 mld obrotów. Stąd decyzja o zbyciu udziałów.
Wśród potencjalnych kupców najczęściej wymienianym jest Delta Air Lines. Analitycy pasażerskiego rynku lotniczego uważają, że Amerykanie są zainteresowani przede wszystkim posiadanymi przez Virgin slotami na Heathrow, co może przełożyć się na zwiększenie liczby lotów na lukratywnych trasach przez Atlantyk. Wskazują jednocześnie, że wynik rozmów nie jest przesądzony z powodu niepewnej sytuacji na rynku przewozów lotniczych w naszym rejonie świata.