Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Zmiany w Virgin Atlantic?

Lotnictwo cywilne, 03 grudnia 2012

Przedstawiciele Sigapore Airlines poinformowali o rozmowach o sprzedaży swoich udziałów w brytyjskiej linii Virgin Atlantic Airways. Potencjalnym kupcem 49% udziałów w spółce jest amerykańska Delta Air Lines.

Symbolem Virgin Atlantic są Boeingi 747. Ostatnim modelem wprowadzonym do służby jest jednak przedstawiony Airbus 330 / Zdjęcie: Virgin Atlantic

Virgin Atlantic rozpoczęła działalność w 1984, za pomocą zaledwie jednego, używanego wcześniej B747, koncentrując się na lotach transatlantyckich. W marcu 2000 linia współtworzona przez Richarda Bransona (znanego także ze wspierania turystyki kosmicznej: Kosmos dla każdego?, 2010-10-23) została częściowo wykupiona przez Singapore Airlines. Zapłaciła ona za 49% udziałów 600 mln GBP, co umożliwiło dokapitalizowanie spółki, zwiększenie liczby samolotów (obecnie 44) i obsługiwanych tras (34).

Niestety, azjatycka linia nie osiągnęła zakładanych celów transakcji. Dotyczy to przede wszystkim fiaska stworzenia wspólnej strategii działania i podziału tras. Obecny kryzys spowodował także zmniejszenie rentowności Virgin Atlantic. W br. przewoźnik ten zanotował nawet 80 mln GBP strat, przy ponad 2,7 mld obrotów. Stąd decyzja o zbyciu udziałów.

Wśród potencjalnych kupców najczęściej wymienianym jest Delta Air Lines. Analitycy pasażerskiego rynku lotniczego uważają, że Amerykanie są zainteresowani przede wszystkim posiadanymi przez Virgin slotami na Heathrow, co może przełożyć się na zwiększenie liczby lotów na lukratywnych trasach przez Atlantyk. Wskazują jednocześnie, że wynik rozmów nie jest przesądzony z powodu niepewnej sytuacji na rynku przewozów lotniczych w naszym rejonie świata. 


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.