Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

M109 PIM w 2013

Przemysł zbrojeniowy, Wojska lądowe, 07 grudnia 2012

Przedstawiciele BAE Systems potwierdzili plany rozpoczęcia w 2013 produkcji niskoseryjnej haubic samobieżnych M109 PIM (Paladin Integrated Management).

Zdjęcie: BAE Systems

Produkcja M109 PIM ma rozpocząć się w drugiej połowie 2013, gdy zakończy się trwający obecnie etap testowania egzemplarzy prototypowych (Testy nowego Paladina, 2011-09-03). Według planów amerykańskich władz, niskoseryjna transza mogłaby liczyć nawet 145 egzemplarzy, prawdopodobnie łącznie z wozami wsparcia. Dostawy pojazdów dla wojsk lądowych powinny zakończyć się 31 października 2018, co wyznacza jednocześnie datę rozpoczęcia produkcji seryjnej. Całkowite zapotrzebowanie US Army na najnowszą wersję Paladina określa się obecnie na 580 egz.

Jednocześnie poinformowano o ulokowaniu centrum montażu końcowego M109 PIM w zakładach koncernu w Elgin w Oklahomie. Mieszczą się one na terenie specjalnej strefy ekonomicznej Fort Sill Industrial Park. Tam też realizowane będą testy nowego SKO, systemów celowniczo-obserwacyjnych i zarządzania walką. Decyzja wiąże się z koniecznością zwiększenia zatrudnienia i rozbudowy obiektów zakładu.

PIM to kolejna generacja samobieżnych haubic rodziny M109 wykorzystywanych w US Army od pół wieku. Za jej opracowanie odpowiedzialne są od 2009 amerykańskie zakłady BAE Systems (dawniej United Defense). Najnowszy model przejął z obecnie wykorzystywanych M109A6 wieżę z wraz działem. Zostało ono jednak osadzone na zmodernizowanym podwoziu bwp Bradley. Pozwoliło to na zwiększenie maksymalnej masy pojazdu do obecnych 27,5 do 40 t, co z kolei umożliwi zamontowanie dodatkowych paneli opancerzenia i zwiększy podatność modernizacyjną pojazdu.

W związku z zainstalowaniem nowych systemów elektronicznych oraz elektrycznego układu sterowania armatą, zdecydowano się na wykorzystanie wielokrotnie wydajniejszego niż w modelu A6 systemu elektrycznego, który został opracowany dla haubicy XM1203 (Pierwszy strzał NLOS-C, 2008-09-24). Projekt ten został jednak skasowany w okresie cięć budżetowych.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.