Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Eurofighter – koniec pierwszej odsłony

Lotnictwo wojskowe, Przemysł zbrojeniowy, Strategia i polityka, 26 marca 2008

Eurofighter GmbH poinformował we wtorek o zakończeniu dostaw pierwszej partii samolotów Eurofigher. Niemcy, Wielka Brytania, Włochy i Hiszpania otrzymały 139 seryjnych maszyn. Dodatkowo 5 trafiło do Austrii.

Zakończenie produkcji seryjnej I transzy, nieznacznie poprzedziło prace integracyjne związane z wykorzystaniem planowanego dla tej wersji uzbrojenia. Eurofighetry dostarczone wojskom lotniczym w latach 2003-2008 mogą zostać m.in. uzbrojone w pociski powietrze-powietrze AIM-9L, ASRAAM, AMRAAM i Iris-T oraz bomby Paveway II, Enhanced Paveway II, GBU-10 i GBU-16. Na zdjęciu samolot prezentowany w Farnborough w 2006, wyposażony w 6 kierowanych laserowo bomb Paveway II, 4 pociski AMRAAM (wzdłuż kadłuba), dwa AIM-9L i 1000-litrowy zbiornik paliwa / Zdjęcie: Eurofighter GmbH

Po 10 latach od podpisania kontraktu i po 5 latach dostaw, zakończyła się realizacja pierwszego etapu produkcji samolotów Eurofighter. 20 marca Luftwaffe przejęła dwumiejscowa maszynę o numerach GT015, w odmianie myśliwskiej, z ograniczonymi możliwościami atakowania celów naziemnych.

Druga transza dostaw obejmie samoloty w pełni wielozadniowe, przy czym stopniowo będą one otrzymywały zdolności do wykorzystania opracowywanych obecnie nowych typów europejskiego uzbrojenia (zobacz: Meteor dla Gripena). Trzecia, finalna wersja otrzyma m.in. nową stację radiolokacyjną. Łącznie ma zostać wyprodukowanych 707 samolotów tego typu, wliczając w to 15 egz. dla Austrii (wersji I) i 72 dla Arabii Saudyjskiej (wersji II i II, zobacz: Eurofightery dla Arabii Saudyjskiej potwierdzone).

Obecnie wykorzystywane Eurofightery stacjonują w 10 jednostkach, rozlokowanych w 6 bazach lotniczych. Do tej pory wylatały one 34 tys. h bez poważnego, tragicznego wypadku. Pierwszy samolot 2 transzy (wielozadaniowy) został oblatany w styczniu 2008. Obecnie trwa montaż końcowy 38 egz. tego modelu, a pierwsze samoloty trafią do odbiorców wczesnym latem.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.