Wojska lotnicze Indii otrzymały pierwsze trzy zmodernizowane w Rosji samoloty MiG-29UPG. Myśliwce dostarczono na pokładzie ciężkiego samolotu transportowego An-124.
Kontrakt na modernizację indyjskich MiG-29 do standardu MiG-29 UPG zawarto 7 marca 2008 (RSK MiG zmodernizuje myśliwce Indii, 2008-03-08). Przewiduje on głęboką przebudowę zakupionych w połowie lat 1980. myśliwców modeli B/UB, a więc podobnych do wykorzystywanych przez polskie wojska lotnicze.
Hindusi kosztem ok. 960 mln USD instalują w swoich samolotach nową awionikę – w tym komputer pokładowy i system kierowania ogniem – radiolokatory typu Żuk-M2E oraz stację optoelektroniczną OŁS-UEM z kanałami laserowym, optycznym i termowizyjnym. Część komponentów dostarczają przedsiębiorstwa izraelskie i indyjskie, w tym Hindustan Aeronautics Ltd. (HAL) i Bharat Dynamics.
Dzięki tym działaniom stało się możliwe unowocześnienie uzbrojenia klasy powietrze-powietrze, a przede wszystkim powietrze-powierzchnia, co zmienia indyjskie MiG-i z myśliwców przewagi powietrznej w samoloty wielozadaniowe. Maszyny otrzymały też nowe, mocniejsze silniki RD-33 serii 3. Modernizację połączono z remontem, wydłużającym okres służby z ok. 25 do ponad 40 lat.
Program zanotował ponad roczne opóźnienie. Oblot pierwszego MiG-29 UPG odbył się w lutym 2011 (MiG-29UPG oblatany, 2011-02-04), zaś zakończenie prac montażowych przy całej partii 6 samolotów modernizowanych w Rosji ogłoszono pod koniec października br. Kolejne 59 myśliwców powinno zostać przebudowane w bazie remontowej indyjskiego lotnictwa wojskowego Ozar w Nashik, przy współpracy zakładów HAL. Na razie brak jest jednak oficjalnych doniesień na temat postępów tych prac.