Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Oblot seryjnego EC175

Lotnictwo cywilne, 13 grudnia 2012

Przedstawiciele Eurocoptera poinformowali dzisiaj o oblocie pierwszego seryjnego EC175. Próba odbyła się w ubiegłym tygodniu. Podstawowym przeznaczeniem tego typu śmigłowców będzie zaopatrywanie morskich platform wiertniczych.

Zdjęcie: Eurocopter

Program rozwoju EC175 to wspólne przedsięwzięcie Eurocoptera i chińskiej AVIC. Mimo, że wiodącym podmiotem jest koncern ze Starego Kontynentu, udział Chińczyków w pracach projektowych określono jako istotny. Współpraca wynika z dużego zapotrzebowania przedsiębiorstw wydobywczych z ChRL na średni śmigłowiec, dedykowany do zaopatrywania morskich platform wiertniczych.

Pierwszy lot prototypu odbył się w grudniu 2009. Zakładano wtedy uzyskanie certyfikatów (w tym na prowadzenie operacji nad terenami morskimi) w 2011, a rok później zrealizowanie pierwszych dostaw (Oficjalny oblot EC 175, 2009-12-18).

Mimo opóźnień procesu prób, jeszcze w styczniu br. deklarowano przekazanie użytkownikom seryjnych śmigłowców do końca 2012 (EC175 lepszy od przewidywań, 2012-01-09). Według ostatnich informacji, obecnie termin ten przesunięto na wrzesień 2013.

Jednocześnie ujawniono kolejne dane techniczne wiropłata, potwierdzone w ostatnim etapie prób. Zalecana prędkość przelotowa śmigłowca wynosi 278 km/h, a maksymalna prędkość przelotowa przekracza 306 km/h. Wszystkie prędkości uzyskano przy niskim poziomie drgań. Wysokość zawisu bez wpływu ziemi, przy maksymalnej masie startowej, określono na 1372 m w temperaturze ISA+20°C.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.