Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Kontrakty na PS-28 Cruiser

Lotnictwo cywilne, 14 stycznia 2013

Przedstawiciele Czech Sport Aircraft (CSA) poinformowali o nowych zamówienia na lekkie samoloty PS-28 Cruiser. Trafią one do odbiorców na Słowacji i w Czechach.

PS-28 Cruiser (bardziej znany jako SportCruiser lub PiperSport) jest najważniejszym produktem czeskiego przedsiębiorstwa. Te metalowe dolnopłaty są przeznaczone dla dwóch osób i charakteryzują się trójkołowym podwoziem. Są napędzane różnymi silnikami o mocy 100 lub 120 KM i mają maksymalna masę startową 600 kg. Słabszy silnik zapewnia osiągnięcie prędkości przelotowej 214 km/h. Do tej pory sprzedano ok. 500 takich samolotów, również w zestawach do samodzielnego montażu / Zdjęcie: CSA

CSA produkują lekkie dwuosobowe samoloty rodziny Cruiser od 2006. Od początku ich głównym rynkiem zbytu jest USA, największy na świecie odbiorca lekkich samolotów sportowo-turystycznych (w połowie 2012 były tam zarejestrowane 184 maszyny tego typu). Stąd ich zaprojektowanie pod kątem wymogów kategorii Light Sport Aircraft, maszyn o maksymalnej masie startowej do 600 kg i dla nie więcej 2 osób (Dynamiczny rozwój LSA, 2007-12-07).

Pierwsze samoloty nazwano SportCruiser. Są one do dzisiaj dostarczane zarówno jako zestawy do samodzielnego montażu, jak i gotowe maszyny. W latach 2010-2011 były oferowane pod nazwą PiperSport i rozprowadzane w USA przez tego znanego producenta samolotów lotnictwa ogólnego. Odniosły umiarkowany sukces rynkowy – pod nową marką sprzedano 45 egz. Współpracę przerwano jednak w niejasnych okolicznościach (Piper rozstał się z Czechami, 2011-01-13).

Chcąc zrekompensować sobie zmniejszenie zbytu za Atlantykiem, zarząd CSA zdecydował się na certyfikowanie nieco zmodyfikowanej wersji samolotu, nazwanej PS-28 Cruiser, zgodnie z europejskimi wymaganiami dla tej klasy, wprowadzonymi w 2011 (Evektor kolejnym europejskim LSA, 2012-07-06).

W obecnej sytuacji gospodarczej oraz biorąc pod uwagę realia rynku lotniczego Starego Kontynentu, nawet niewielkie zamówienia można przedstawiać jako sukces. Dlatego przedstawiciele CSA nie ominęli dwóch kontraktów, dotyczących swojej najnowszej konstrukcji. Poinformowali dzisiaj o podpisaniu umów z jednym z czeskich prywatnych właścicieli oraz słowacką szkołą lotniczą Partizánske. Oba podmioty odbiorą po zaledwie jednym samolocie.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2021 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.