Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

64 samoloty ATR

Lotnictwo cywilne, 24 stycznia 2013

W ubiegłym roku francusko-włoska ATR wyprodukowała 64 samoloty pasażerskie, co jest najlepszym wynikiem w historii spółki. Rekordowe okazały się też obroty, które wniosły 1,44 mld USD.

ATR 72-600 / Zdjęcie: ATR

W 2012 francusko-włoska ATR wyprodukowała 49 samolotów modelu 72-600, 11 egz. 72-500, 3 egz. 42-600 i jednego 42-500. Osiągnięty wynik był zdecydowanie lepszy od 2011, w którym przekazano odbiorcom 54 maszyny, a także dotychczas rekordowego pod tym względem 2008, kiedy wyprodukowano 55 samolotów (2008 udany dla ATR, 2009-01-28). Spółce nie udało się jednak zrealizować planu, według którego w 2012 zakłady montażowe w Tuluzie powinno opuścić 70 maszyn.

Największymi odbiorcami były w 2012 brazylijska linia lotnicza Azul (14 ATR 72-600), rosyjska UTair (6 ATR 72-500) oraz indonezyjska Wings Abadi (4 ATR 72-500 i 2 modelu 72-600).

Gorsze w porównaniu do rekordowego 2011 okazały się wyniki sprzedaży. ATR uzyskała potwierdzone zamówienia 74 samoloty oraz 41 w opcjach. W tej klasyfikacji dominował ATR 72-600 (łącznie 109 egz.) nad mniejszymi ATR 42-600 (6). Dla porównania, w poprzednim roku rozliczeniowym spółce udało się zawrzeć umowy na dostawy 157 maszyn, a przy uwzględnieniu opcji liczba ta wzrosła do 236.

Największe kontrakty zawarto z przewoźnikami z Malezji (36 ATR 72-600 dla Malaysia Airlines, 2012-12-18), Kolumbii (AviancaTaca zamawia ATR 72-600, 2012-12-16), Tajwanu, Irlandii i Australii. Obecny portfel zamówień (bez opcji) wynosi 221 egz. Ich łączna wartość to 5 mld USD. Według producenta, osiągnięty rezultat daje mu pozycję lidera w segmencie maszyn dla maksymalnie 90 pasażerów.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra