Airbus przekazał Zjednoczonym Emiratom Arabskim pierwszy z 3 zamówionych samolotów transportowo-tankujących A330 MRTT.
ZEA zamówiły A330 MRTT w lutym 2008 (list intencyjny został podpisany w 2007). Europejska konstrukcja pokonała w przetargu amerykański Boeing KC-767. Abu Zabi jest jednym z 5 podmiotów, które zdecydowały się na zakup samolotów MRTT Airbusa. Uczyniły to także: Arabia Saudyjska (Arabia Saudyjska wybrała A330 MRTT, 2008-01-07), Australia (Ostatni KC-30A dla Australii, 2012-12-03), Indie (Airbus A330 MRTT wygrywa w Indiach, 2013-01-05, Airbus potwierdza wygraną w Indiach, 2013-01-08) i Wielka Brytania (A330 MRTT dla trzech, 2011-03-24).
Przekazana w ostatnich dniach maszyna została oblatana w kwietniu 2011. Według pierwotnych planów miała ona trafić do odbiorcy w połowie 2012. Powodem opóźnienia mógł być przedłużający się etap prób w locie i badań kwalifikacyjnych samolotu (Kwalifikacje A330 MRTT dla ZEA, 2012-03-26, Odpadł bom paliwowy A330 MRTT, 2012-09-12). Pozostałe dwa tankowce mają zostać dostarczone ZEA w połowie 2013.
Zakupione A330 MRTT będą wykorzystywane m.in. do tankowania znajdujących się w wyposażeniu wojsk lotniczych ZEA myśliwców F-16 i Mirage 2000. Specjalnie w tym celu maszyny zostały zamówione w konfiguracji ze sztywnym bomem (dla F-16) i dwoma giętkimi przewodami podskrzydłowymi (dla Mirage 2000).