Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Więcej transportowców Ił-476 dla WWS

Lotnictwo wojskowe, Przemysł zbrojeniowy, Strategia i polityka, 07 lutego 2013

Wojska Lotnicze FR zwiększyły z 39 do 48 zamówienie na samoloty transportowe Ił-476. Pierwszy ma być dostarczony w 2014, a ostatni z zamówionych w 2020. 

Ił-476 to ucyfrowiona wersja Iła-76 z nowym wyposażeniem pilotażowo-nawigacyjnym, w tym kabiną z glass-cockpitem i nowymi silnikami PS-90A, które spełniają europejskie normy ochrony środowiska. Samolot ma przewozić ładunek ponad 50 ton na odległość do 6 tysięcy kilometrów. Ze względu na zakres zmian realizuje wymagany międzynarodowymi przepisami lotniczymi, pełny zakres prób w locie / Zdjęcie: blogspot.com

Informację o zwiększeniu zamówienia przekazał wczoraj dowódca WWS gen. Władimir Benediktow. Ministerstwo obrony Rosji informowało w październiku 2012, że za 140 mld RUB (4,6 mld USD) zamówiło w wytwórni ZOA Awiastar-SP w Uljanowsku 39 nowych Ił-ów. Z informacji Benediktowa wynika, że pierwszy samolot znajdzie się w służbie już w przyszłym roku, a nie jak wcześniej informowano w 2015 (Ił-476 w powietrzu, 2012-10-03).

Do 2020 Rosja chce zmodernizować i wymienić na nowe 70% Ił-76 i prawie połowę An-124. Flotę transportowców WWS tworzy ok. 230 samolotów tych typów (Odmłodzenie rosyjskich Ił-76, 2012-02-23). Większość z nich weszła do służby w latach 1960. i 1970.  Są to w większości maszyny, które nie spełniają obowiązujących obecnie podstawowych norm emisji dwutlenku węgla i hałasu.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2021 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.