Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

IDEX: Integracja I-Master z S-100

Lotnictwo wojskowe, 22 lutego 2013

Thales poinformował o zakończonych powodzeniem próbach integracji skanowanego fazowo radaru I-Master z bezzałogowym śmigłowcem Camcopter S-100 austriackiej Schiebel Elektronische Gerate GmbH.

Integracja I-Mastera z Camcopterem odbywa się poprzez podczepienie aparatury radarowej w miejsce podkadłubowej głowicy elektrooptycznej na zasadzie plug & play. Udźwig maksymalny śmigłowca wynosi 50 kg, co przy masie radaru rzędu 30 kg pozwala na wykonywanie 6-godzinnych lotów patrolowych (bez konieczności podczepiania zewnętrznych zbiorników paliwa) / Zdjęcie: RP Defense

Próby zostały przeprowadzone 7 lutego na terenie ośrodka testowego Schiebela w Wiener Neustadt na zachodzie Austrii. W trakcie testów wykonano serię kilkugodzinnych lotów, sprawdzających zarówno samo funkcjonowanie aparatury radarowej, jej integrację z Camcopterem (Morskie testy Camcoptera, 2008-04-16, Camcopter na pokładzie K-130, 2008-09-30), jak i sprawność komunikacji z operatorem zestawu. Wyniki powyższych działań miały okazać się pozytywne.

Udana integracja I-Mastera z Camcopterem otwiera drogę do wprowadzenia na rynek nowej oferty. Jej główną zaletą, na tle obecnie wykorzystywanych głowic elektrooptycznych w lekkich bezzałogowych systemach obserwacji powietrznej, jest fakt wykorzystania stacji radiolokacyjnej ze skanowaniem fazowym. Jest ona zdolna do tworzenia dokładnych map terenu i wykrywania poruszających się celów bez wpływu warunków pogodowych czy pory dnia.

Przedstawiciele francuskiego koncernu zdecydowali się na ogłoszenie wyników prowadzonych przed 2 tygodniami prób w czasie zakończonych dzisiaj targów IDEX 2013, odbywających się w Zjednoczonych Emiratach Arabskich. Nie przez przypadek. Bezzałogowe S-100 wykorzystują m.in. siły zbrojne ZEA i Jordanii.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra