Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

IDEX: Integracja I-Master z S-100

Lotnictwo wojskowe, 22 lutego 2013

Thales poinformował o zakończonych powodzeniem próbach integracji skanowanego fazowo radaru I-Master z bezzałogowym śmigłowcem Camcopter S-100 austriackiej Schiebel Elektronische Gerate GmbH.

Integracja I-Mastera z Camcopterem odbywa się poprzez podczepienie aparatury radarowej w miejsce podkadłubowej głowicy elektrooptycznej na zasadzie plug & play. Udźwig maksymalny śmigłowca wynosi 50 kg, co przy masie radaru rzędu 30 kg pozwala na wykonywanie 6-godzinnych lotów patrolowych (bez konieczności podczepiania zewnętrznych zbiorników paliwa) / Zdjęcie: RP Defense

Próby zostały przeprowadzone 7 lutego na terenie ośrodka testowego Schiebela w Wiener Neustadt na zachodzie Austrii. W trakcie testów wykonano serię kilkugodzinnych lotów, sprawdzających zarówno samo funkcjonowanie aparatury radarowej, jej integrację z Camcopterem (Morskie testy Camcoptera, 2008-04-16, Camcopter na pokładzie K-130, 2008-09-30), jak i sprawność komunikacji z operatorem zestawu. Wyniki powyższych działań miały okazać się pozytywne.

Udana integracja I-Mastera z Camcopterem otwiera drogę do wprowadzenia na rynek nowej oferty. Jej główną zaletą, na tle obecnie wykorzystywanych głowic elektrooptycznych w lekkich bezzałogowych systemach obserwacji powietrznej, jest fakt wykorzystania stacji radiolokacyjnej ze skanowaniem fazowym. Jest ona zdolna do tworzenia dokładnych map terenu i wykrywania poruszających się celów bez wpływu warunków pogodowych czy pory dnia.

Przedstawiciele francuskiego koncernu zdecydowali się na ogłoszenie wyników prowadzonych przed 2 tygodniami prób w czasie zakończonych dzisiaj targów IDEX 2013, odbywających się w Zjednoczonych Emiratach Arabskich. Nie przez przypadek. Bezzałogowe S-100 wykorzystują m.in. siły zbrojne ZEA i Jordanii.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2021 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.