Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Kolejne opóźnienie ARJ21

Lotnictwo cywilne, 06 marca 2013

Certyfikacja chińskiego samolotu komunikacji regionalnej ARJ21 znów się opóźni. Powodem jest konieczność zmodyfikowania konstrukcji podwozia.Reklamowany jako konstrukcja całkowicie chińska, ARJ21 jest w rzeczywistości licencyjną wersją McDonnell Douglasa MD-90 / Zdjęcie: Comac

Dostawca podwozia – niemiecki Liebherr – stwierdził, że ulepszenia, jakich dokonali w samolocie ARJ21 inżynierowie z przedsiębiorstwa Comac po kilku latach prób w locie spowodowały konieczność zmodyfikowania tego zespołu. Niemcy nie ujawnili, czy będą to zmiany strukturalne, czy tylko związane z oprogramowaniem sterującym.  

Podczas ubiegłorocznego salonu w Zhuhai przedstawiciele Comac poinformowali, że planują uzyskanie Certyfikatu Typu rodzimych władz lotniczych i amerykańskiej FAA w pierwszej połowie br. Dostawy samolotów seryjnych dla pierwszego odbiorcy – Chengdu Airlines – miały rozpocząć się w 2014.

Dotychczas cztery przedseryjne ARJ21 wylatały ponad 2800 h podczas prób w locie (Oblot ARJ21, 2008-11-28). Zmiany konstrukcyjne podwozia statku powietrznego w tak zaawansowanej fazie projektu są dokonywane niezwykle rzadko. Posunięcie Chińczyków świadczy o niedokładnym opanowaniu przez nich zasad sztuki inżynierskiej i z pewnością wpłynie niekorzystnie na wizerunek Comac.

Program ARJ21 rozpoczęto w 2002, a pierwsze samoloty miały rozpocząć służbę już w 2007. Następnie przesunięto tę datę na 2010 (Opóźnienie ARJ21, 2008-04-01). Dotychczasowe opóźnienia spowodowane były problemami w trakcie prac projektowych, a następnie procesu certyfikacji. Producent może pochwalić się zamówieniami na 252 egz., głównie ze strony towarzystw chińskich.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.