Reklama
Reklama

W zakładach Turkish Aerospace Industries (TAI) odbył się wczoraj lot pierwszego prototypu śmigłowca szturmowego T129, czyli zmodernizowanej wersji włoskiego Agusta A129 International.

Prototyp, oznaczony jako P6, w czasie pierwszego lotu. Poprzednie numery przyporządkowano śmigłowcom budowanym i testowanym we Włoszech / Zdjęcie: TAI

Przedstawiciele TAI nie ujawnili żadnych szczegółów lotu, po za tym, że przebiegał on zgodnie z planem i zakończył się sukcesem.

Turcy zamówili 50 śmigłowców T129 ATAK (Attack/Tactical Reconnaissance Helicopter), z opcją na kolejne 41 egz., we wrześniu 2007. Głównym wykonawcą kontraktu o wartości ok. 2 mld USD jest TAI, a podwykonawcami Aselsan oraz włoskie AgustaWestland i Finmeccanica (zobacz: Wejście w życie umowy o zakupie Mangusty).

Ze względu na krwawe walki z partyzantką kurdyjską (zobacz np.: Niespokojny Kurdystan), władze wojskowe w Ankarze zamówiły dodatkowe 9 śmigłowców pod koniec ubiegłego roku. Ich dostawy mają zostać zrealizowane do połowy 2012. W związku z tym, że pierwsze śmigłowce, zakupione w 2007 mają trafić do odbiorcy rok później, można przypuszczać, że wyposażenie śmigłowców pierwszej partii nie będzie docelowym, a wkład tureckich poddostawców zostanie z konieczności ograniczony (zobacz: Dodatkowe zamówienie T129).

Oblatany w zakładach TAI prototyp jest prawdopodobnie wykonany zgodnie ze specyfikacją drugiego, mniej zaawansowanego technicznie zamówienia.

Prototyp, oznaczony jako P6, w czasie pierwszego lotu. Poprzednie numery przyporządkowano śmigłowcom budowanym i testowanym we Włoszech / Zdjęcie: TAI

Przedstawiciele TAI nie ujawnili żadnych szczegółów lotu, po za tym, że przebiegał on zgodnie z planem i zakończył się sukcesem.

Turcy zamówili 50 śmigłowców T129 ATAK (Attack/Tactical Reconnaissance Helicopter), z opcją na kolejne 41 egz., we wrześniu 2007. Głównym wykonawcą kontraktu o wartości ok. 2 mld USD jest TAI, a podwykonawcami Aselsan oraz włoskie AgustaWestland i Finmeccanica (zobacz: Wejście w życie umowy o zakupie Mangusty).

Ze względu na krwawe walki z partyzantką kurdyjską (zobacz np.: Niespokojny Kurdystan), władze wojskowe w Ankarze zamówiły dodatkowe 9 śmigłowców pod koniec ubiegłego roku. Ich dostawy mają zostać zrealizowane do połowy 2012. W związku z tym, że pierwsze śmigłowce, zakupione w 2007 mają trafić do odbiorcy rok później, można przypuszczać, że wyposażenie śmigłowców pierwszej partii nie będzie docelowym, a wkład tureckich poddostawców zostanie z konieczności ograniczony (zobacz: Dodatkowe zamówienie T129).

Oblatany w zakładach TAI prototyp jest prawdopodobnie wykonany zgodnie ze specyfikacją drugiego, mniej zaawansowanego technicznie zamówienia.

Reklama
Reklama

Powiązane wiadomości

Udostepnij

Reklama
Reklama

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookie w Twojej przeglądarce.