Wiadomości
RAF otrzymał w piątek pierwszy samolot wielozadaniowy Eurofighter, drugiej transzy dostaw. Ta seria produkcyjna przewiduje zbudowanie łącznie 323 maszyn.
Pierwszym samolotem dostarczonym w ramach 2 serii produkcyjnej jest BS040, który trafił do brytyjskich wojsk lotniczych. RAF otrzyma dodatkowo kolejne 90 egz., 79 samolotów wzmocni Luftwaffe (pierwotnie planowano mniej, ale Niemcy odstąpili 6 własnych samolotów 1 transzy dla Austrii), do Włoch trafi 47, a do Hiszpanii 34 Eurofightery. Dodatkowo 72 samoloty przewidziano dla Arabii Saudyjskiej, których część zostanie zmontowana w tym kraju (zobacz: Więcej saudyjskich Eurofighterów?).
Wydarzenie zostało poprzedzone przyznaniem certyfikatu dla nowej konstrukcji (zobacz: Akceptacja dla 2 transzy Eurofighterów). W ramach tej serii produkcyjnej stopniowo wzrastać będą zdolności samolotów do wykonywania uderzeń na cele lądowe i morskie, przez integrowanie z samolotem kolejnych systemów uzbrojenia, co znajdzie odzwierciedlenie w następujących oznaczeniach samolotów.
Dotychczas dostarczane samoloty występowały w wersjach Block 1, 2, 2B i 5 - ten ostatni odpowiada maszynom w pełni przygotowanym do zadań obrony powietrznej i z ograniczonymi możliwościami atakowania celów lądowych i morskich. 2 transzę dostaw rozpoczynają samoloty Block 8. Później zostaną wprowadzone jeszcze modele Block 10, 15 i 20.
Pierwszym samolotem dostarczonym w ramach 2 serii produkcyjnej jest BS040, który trafił do brytyjskich wojsk lotniczych. RAF otrzyma dodatkowo kolejne 90 egz., 79 samolotów wzmocni Luftwaffe (pierwotnie planowano mniej, ale Niemcy odstąpili 6 własnych samolotów 1 transzy dla Austrii), do Włoch trafi 47, a do Hiszpanii 34 Eurofightery. Dodatkowo 72 samoloty przewidziano dla Arabii Saudyjskiej, których część zostanie zmontowana w tym kraju (zobacz: Więcej saudyjskich Eurofighterów?).
Wydarzenie zostało poprzedzone przyznaniem certyfikatu dla nowej konstrukcji (zobacz: Akceptacja dla 2 transzy Eurofighterów). W ramach tej serii produkcyjnej stopniowo wzrastać będą zdolności samolotów do wykonywania uderzeń na cele lądowe i morskie, przez integrowanie z samolotem kolejnych systemów uzbrojenia, co znajdzie odzwierciedlenie w następujących oznaczeniach samolotów.
Dotychczas dostarczane samoloty występowały w wersjach Block 1, 2, 2B i 5 - ten ostatni odpowiada maszynom w pełni przygotowanym do zadań obrony powietrznej i z ograniczonymi możliwościami atakowania celów lądowych i morskich. 2 transzę dostaw rozpoczynają samoloty Block 8. Później zostaną wprowadzone jeszcze modele Block 10, 15 i 20.