Reklama
Reklama

Rekord tureckiego eksportu

W ubiegłym roku wartość tureckiego eksportu uzbrojenia wyniosła równowartość 669 mln USD. Obroty całego sektora zbrojeniowego pozostały stabilne i osiągnęły 2,32 mld USD.

</span></span>Jednym z tureckich hitów eksportowych są gąsienicowe transportery rodziny M113. ZEA i Malezja otrzymały już 347 wozów ACV-300. Ta ostatnia zamierza zakupić 48 kolejnych. W ubiegłym zaś roku producent, zakłady FNSS, zmodernizowały dla Filipin 6 M113 do wariantu ACV-300. Koszt tego przedsięwzięcia to nieco ponad 2 mln USD / Zdjęcie: MO Filipin

Dane o wielkości tureckiego eksportu specjalnego przedstawiło stowarzyszenie producentów przemysłu Obronnego SaSad. Wynika z nich, że eksport rośnie stale od kilku lat, od 331 mln w 2003, do 576 mln USD w 2008.

Największe zlecenia realizują Otokar (zobacz również: Pojazdy Otokara w Polsce), FNSS, BMC, MAN Turkey, Mercedes-Benz Turkey i Nurol.

Turecki przemysł obronny ma szansę na rekordowe zamówienie. Obecnie finalizowany jest kontrakt na dostawę 257 transporterów rodziny Pars dla Malezji. O ile montaż i dostawy części podzespołów będą zlecone miejscowym przedsiębiorstwom, Turcy liczą na eksport o wartości ponad 500 mln USD (zobacz: Pars górą, Rosomak bez szans?).

Wzrost tureckiego eksportu związany jest również z realizacją umów offsetowych. Ankara nadal bowiem więcej importuje, niż sprzedaje. Tylko w 2008 zawarła porozumienia z zagranicznymi dostawcami o wartości 1,5 mld USD.

Jednym z tureckich hitów eksportowych są gąsienicowe transportery rodziny M113. ZEA i Malezja otrzymały już 347 wozów ACV-300. Ta ostatnia zamierza zakupić 48 kolejnych. W ubiegłym zaś roku producent, zakłady FNSS, zmodernizowały dla Filipin 6 M113 do wariantu ACV-300. Koszt tego przedsięwzięcia to nieco ponad 2 mln USD / Zdjęcie: MO Filipin

Dane o wielkości tureckiego eksportu specjalnego przedstawiło stowarzyszenie producentów przemysłu Obronnego SaSad. Wynika z nich, że eksport rośnie stale od kilku lat, od 331 mln w 2003, do 576 mln USD w 2008.

Największe zlecenia realizują Otokar (zobacz również: Pojazdy Otokara w Polsce), FNSS, BMC, MAN Turkey, Mercedes-Benz Turkey i Nurol.

Turecki przemysł obronny ma szansę na rekordowe zamówienie. Obecnie finalizowany jest kontrakt na dostawę 257 transporterów rodziny Pars dla Malezji. O ile montaż i dostawy części podzespołów będą zlecone miejscowym przedsiębiorstwom, Turcy liczą na eksport o wartości ponad 500 mln USD (zobacz: Pars górą, Rosomak bez szans?).

Wzrost tureckiego eksportu związany jest również z realizacją umów offsetowych. Ankara nadal bowiem więcej importuje, niż sprzedaje. Tylko w 2008 zawarła porozumienia z zagranicznymi dostawcami o wartości 1,5 mld USD.

Reklama
Reklama

Powiązane wiadomości

Udostepnij

Reklama
Reklama

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookie w Twojej przeglądarce.