Wiadomości
Program modernizacji lotniskowca NAe São Paulo nie jest zagrożony, mimo problemów finansowych resortu obrony.

W Brazylii kontynuowany jest przegląd naprawczy i modernizacja lotniskowca NAe São Paulo (A12, ex-francuskiego Foch (R99), typu Clemenceau, Modernizacja NAe Sao Paulo, 2015-07-08). Prace prowadzone są w Arsenal de Marinha do Rio de Janeiro. W ich wyniku trwałość użytkowa okrętu powinna zostać wydłużona o 15 lat. Jednostka ma pozostać w linii do lat 2030.
W prace nad NAe São Paulo zaangażowano głównie brazylijskie przedsiębiorstwa zbrojeniowe, w tym Embraera. Udział w przedsięwzięciu bierze też francuska grupa stoczniowa DCNS, która odpowiada m.in. za naprawę układu napędowego.
W ostatnich latach pojawiła się obawa, że program modernizacji NAe São Paulo zostanie znacznie ograniczony lub nawet zawieszony ze względu na problemy finansowe resortu obrony (Brazylia planuje wzrost budżetu obronnego, 2016-09-18; Problemy finansowe brazylijskiego lotnictwa , 2016-08-05). Przed kilkoma dniami dowódca Marinha do Brasil (marynarki wojennej Brazylii), adm. Eduardo Leal Ferreira, zapewnił jednak że prace modernizacyjne na lotniskowcu w dalszym ciągu znajdują się na liście priorytetów brazylijskiej floty, podobnie jak program zakupu nowych okrętów podwodnych (Kolejne opóźnienie Prosub?, 2016-01-22) i korwet rakietowych (Brazylia wybiera Sea Ceptor, 2014-12-01).
Powiązane wiadomości
-
Sao Paulo utrzymany w linii (2016-09-29)
- Brazylia wybiera Sea Ceptor (2014-12-01)
- Modernizacja NAe Sao Paulo (2015-07-08)
- Kolejne opóźnienie Prosub? (2016-01-22)
- Problemy finansowe brazylijskiego lotnictwa (2016-08-05)
- Brazylia planuje wzrost budżetu obronnego (2016-09-18)