Reklama
Reklama

Pentagon zezwolił USAF na wznowienie lotów myśliwców F-35. Zgoda nie dotyczy jednak samolotów pierwszej serii produkcyjnej.

Specjaliści USAF nadal poszukują przyczyn awarii IPP (Integrated Power Package), która miała miejsce 2 sierpnia podczas obsługi prototypu F-35 AF-4 (F-35 znowu uziemione, 2011-08-04). Jednak Departament Obrony zgodził się na wznowienie lotów części z testowanych samolotów. Zgoda nie dotyczy F-35 pierwszej serii produkcyjnej, stacjonujących w Eglin AFB. Te są jeszcze badane przez inżynierów USAF i producenta samolotów - Lockheed Martina.

Testy naziemne F-35 wznowiono 10 sierpnia. Specjaliści wojskowi i cywilni nadal jednak badali zapisy urządzeń rejestrujących dane z prób naziemnych i realizowanych w locie, by wykryć przyczyny niesprawności. Badania te są kontynuowane. Ich prowadzenie komplikuje bardzo rozbudowane oprogramowanie F-35, które sięga 10 mln linii i jest kompilacją kilku tworzonych odrębnie programów.

IPP to produkowane przez Honeywell International urządzenie z turbiną o mocy 200 KM, pełniące funkcję rozrusznika, zasilacza awaryjnego i systemu klimatyzacyjnego.

Nadal utrzymywany jest zakaz lotów myśliwców stealth F-22. Może on potrwać do przyszłego roku (Wznowienie lotów F-22 dopiero w 2012?, 2011-08-01).

Specjaliści USAF nadal poszukują przyczyn awarii IPP (Integrated Power Package), która miała miejsce 2 sierpnia podczas obsługi prototypu F-35 AF-4 (F-35 znowu uziemione, 2011-08-04). Jednak Departament Obrony zgodził się na wznowienie lotów części z testowanych samolotów. Zgoda nie dotyczy F-35 pierwszej serii produkcyjnej, stacjonujących w Eglin AFB. Te są jeszcze badane przez inżynierów USAF i producenta samolotów - Lockheed Martina.

Testy naziemne F-35 wznowiono 10 sierpnia. Specjaliści wojskowi i cywilni nadal jednak badali zapisy urządzeń rejestrujących dane z prób naziemnych i realizowanych w locie, by wykryć przyczyny niesprawności. Badania te są kontynuowane. Ich prowadzenie komplikuje bardzo rozbudowane oprogramowanie F-35, które sięga 10 mln linii i jest kompilacją kilku tworzonych odrębnie programów.

IPP to produkowane przez Honeywell International urządzenie z turbiną o mocy 200 KM, pełniące funkcję rozrusznika, zasilacza awaryjnego i systemu klimatyzacyjnego.

Nadal utrzymywany jest zakaz lotów myśliwców stealth F-22. Może on potrwać do przyszłego roku (Wznowienie lotów F-22 dopiero w 2012?, 2011-08-01).

Reklama
Reklama

Powiązane wiadomości

Udostepnij

Reklama
Reklama

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookie w Twojej przeglądarce.