Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Autor: Lech Majewski

Rok 2012 był dla Sił Powietrznych udany. Piloci spędzili w powietrzu ponad 42 tysiące godzin. Ważniejsze od rezultatu mierzonego godzinami nalotu oraz tonami zużytego paliwa i środków bojowych jest to, że usprawniliśmy system szkolenia w taki sposób, że kolejny rok z rzędu działaliśmy bezpiecznie. Opracowaliśmy nowe regulaminy i instrukcje, kładliśmy nacisk na profilaktykę i osobiste zaangażowanie żołnierzy. Dzięki takiemu podejściu w minionym roku nie odnotowaliśmy żadnego poważnego zdarzenia lotniczego. Jestem przekonany, że w 2013 nasza służba będzie jeszcze bezpieczniejsza.

Najnowsze samoloty transportowe CASA C-295M na lotnisku Kraków-Balice / Zdjęcie: kpt. Maciej Nojek/8. BLTr

Wchodzimy w bieżący rok z ambitnym zamiarem wylatania 46 tysięcy godzin. Chcemy pokazać, że potrafimy zamienić intensywność szkolenia, na którą kładliśmy nacisk w 2011 oraz jakość szkolenia – na którą zwracaliśmy uwagę w 2012 – w efektywność operacyjną.

Ostatnie miesiące dowiodły, że jesteśmy coraz nowocześniejszym rodzajem sił zbrojnych. Do 8. Bazy Lotnictwa Transportowego trafiły trzy z zamówionych w połowie roku samolotów C-295. Dwa ostatnie egzemplarze tego typu przylecą do Krakowa-Balic w 2013.

Zgodnie z planem przebiegały dostawy samolotów transportowo-pasażerskich M-28 B/PT Bryza w wersji glass cockpit. Producent przekazał nam ich już sześć, w bieżącym roku otrzymamy dwie ostatnie Bryzy. Nowinki z Mielca pozwoliły nam wycofać dwupłatowce An-2. Z zasłużonymi Antkami pożegnaliśmy się 14 grudnia w 42. Bazie Lotnictwa Szkolnego w Radomiu.

W minionym roku odebraliśmy też ostatni ze zmodernizowanych przez Amerykanów samolotów transportowych C-130E. Herculesy stacjonują w 33. Bazie Lotnictwa Transportowego w Powidzu i uczestniczą w intensywnych lotach operacyjnych, w tym na rzecz naszych kontyngentów na Bałkanach i w Afganistanie.
Planowo realizowana jest umowa na modernizację samolotów PZL-130 Orlik I do wersji PZL-130 Orlik TC-II Garmin. Baza w Radomiu otrzymała 12 egzemplarzy dostosowanych do współczesnych wymogów szkoleniowych. Ostatnie cztery ulepszone Orliki otrzyma w tym roku. Analizujemy możliwość doprowadzenia tuzina pozostałych Orlików wersji TC-1 do wersji glass cockpit.


Skrzydlata Polska - 01/2013
Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.