Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Pierwsza seryjna Cessna Citation X

Lotnictwo cywilne, 17 kwietnia 2013

Koncern Cessna, amerykański producent samolotów lekkich i biznesowych, przedstawił seryjny, zmodernizowany odrzutowiec Citation X.Seryjna zmodernizowana Cessna Citation X. Według producenta jest to najszybszy cywilny odrzutowiec w świecie / Zdjęcie: Cessna

Prezentacja samolotu miała miejsce 15 kwietnia, w zakładach w Wichita. Od oblotu, który odbył się 17 stycznia ub.r. dwa prototypy wylatały łącznie ponad 657 h.

W ramach unowocześnienia samolot został wyposażony w nowy zespół napędowy, który stanowią dwa silniki Rolls-Royce AE3007C2 z przekonstruowanymi wentylatorami i winglety na końcach skrzydeł.

Nowe jest także wyposażenie kabiny załogi – awionika Garmin G5000, która zastąpiła używaną dotychczas Honeywell Primus 2000 / Elite. W jej skład wchodzą 3 wyświetlacze i 4 ekrany dotykowe, służące do wprowadzania danych i sterowania działaniem instalacji pokładowych.  

W porównaniu z protoplastą, klasyczną Citation X (Najszybsza Cessna Citation, 2010-10-25), wydłużono kadłub o 38 cm. Maksymalny udźwig wzrósł o 97 kg, do 1140 kg. W kabinie zmodernizowanej Citation X mieści się maksymalnie 12 pasażerów.

Obliczeniowa maksymalna wysokość lotu wynosi 15 555 m. Według producenta samolot ma rozwijać prędkość przelotową 976 km/h (Ma0,867) na wysokości 12 192 m, co oznacza zwiększenie jej o 37 km/h w porównaniu ze starszą wersją. Natomiast przy prędkości Ma0,82 zasięg wynosić ma 6004 km, co umożliwi podróż bez międzylądowania z Nowego Jorku do Londynu.

Producent reklamuje swój wyrób jako najszybszy cywilny odrzutowiec w świecie, zdolny do lotu z prędkością maksymalną wynoszącą Ma0,935. Uzyskanie Certyfikatu Typu ma nastąpić przed końcem br. Cena jednostkowa samolotu wynosi 23 mln USD.

 

 


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.