Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

KC-390 dla Czech już wkrótce?

Lotnictwo wojskowe, 18 kwietnia 2013

Minister obrony Czech, Vlastimil Picek, chce przedłożyć rządowi nowy plan zakupów samolotów i śmigłowców. Mają w nim być uwzględnione 2 duże transportowce.Czechy są zaangażowane w program KC-390 od września 2010, gdy zawarły z Brazylią deklarację dotyczącą kupna 2 samolotów tego typu / Rysunek: Embraer

Propozycja ma być złożona w 2. połowie br. Obecnie trwają końcowe analizy związane z przyszłą wizją floty czeskich transportowców.

Według Picka, samoloty C-295 spełniają tylko część wymagań, stawianych przez siły zbrojne naszych południowych sąsiadów, co do transportu ludzi i sprzętu. C-295 nie są rozwiązaniem ostatecznym. Zawsze mówiłem, że należy kupić także dwa duże samoloty transportowe – podkreślił szef czeskiego resortu obrony.

Co warte uwagi, problemy z wyposażeniem samoobrony czeskich C-295 wciąż nie zostały rozwiązane (Czeskie C295 jednak niesprawne, 2012-07-04). Producent zamierza przetestować proponowane rozwiązania w końcu bieżącego miesiąca.

Minister obrony gabinetu cieni, Jan Hamacek twierdzi, że zamiast C-295 należało kupić samolot z wyższej półki, przystosowany do transportu ładunków o większych gabarytach.

Wypowiedzi Picka i Hamacka mogą oznaczać, że rząd w Pradze już za kilka miesięcy podpisze ostateczne porozumienie w sprawie nabycia Embraerów KC-390. Czechy są zaangażowane w to przedsięwzięcie od września 2010, gdy zawarły z Brazylią deklarację dotyczącą kupna 2 samolotów tego typu (Czechy w programie KC-390, 2010-09-14).

Według wstępnych ustaleń zakłady Aero Vodochody mają odpowiadać za projektowanie i produkcję tylnej części kadłuba, drzwi, rampy i krawędzi natarcia skrzydeł KC-390. Obecnie w Brazylii przebywa ok. 30 czeskich konstruktorów. Nasi południowi sąsiedzi chcieliby utworzyć w zakładach w Odolenej Vodzie centrum obsługi i napraw europejskich transportowców tego typu.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.