Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Czeskie C295M są sprawne?

Lotnictwo wojskowe, Przemysł zbrojeniowy, 08 czerwca 2012

Według oświadczenia czeskiego inspektoratu uzbrojenia, usterki samolotów transportowych CASA C-295M zostały wyeliminowane. Konieczne są jednak jeszcze testy systemu samoobrony.

Czesi kupili 4 hiszpańskie transportowce, jednak pierwszy okres ich eksploatacji naznaczyły liczne usterki techniczne. Co gorsza, toczone jest obecnie śledztwo w sprawie wysokiej ceny zakupu. Wiele wskazuje na to, że pośrednik transakcji, spółka Omnipol mogła uzyskać nieproporcjonalnie dużą prowizję / Zdjęcie: MO Czech

Czeskie wojska lotnicze kupiły łącznie 4 samoloty transportowe C295M za ponad 3,5 mld koron, czyli 132 mln Euro. Pierwszy okres eksploatacji wykazał dużą liczbę usterek, a w wyniku incydentów -niekontrolowanej utraty wysokości, awarii awioniki i wyłączenia się jednego z silników (zobacz np.: Spadająca CASA, Czesi zwracają C-295M producentowi) - aż trzy razy uziemiano maszyny, grożąc zerwaniem kontraktu. Nie było także możliwości wysłania samolotów z misjami transportowymi do Afganistanu, z powodu wadliwego działania systemu samoobrony.

Ostatecznie 20 stycznia 2012 podpisano porozumienie z pośrednikiem, spółką Omnipol i producentem, Airbus Military, o wyeliminowaniu wszystkich usterek do 31 maja bieżącego roku.

Według zapewnienia dyrektora czeskiego inspektoratu uzbrojenia, płk Paula Bulanta, wszystkie systemy w czeskich C295M są obecnie sprawne. Oświadczenie nie zamknęło jednak sprawy. Minister obrony, Alexandr Vondra powiedział bowiem, że ostateczne decyzje zostaną podjęte dopiero po ostatnich testach - systemu samoobrony. Zostały one zaplanowane na czerwiec bieżącego roku.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.