Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

VSS Enterprise lata z napędem

Astronautyka, Lotnictwo cywilne, 02 maja 2013

Samolot rakietowy VSS Enterprise wykonał pierwszy lot z użyciem własnego zespołu napędowego.VSS Enterprise podczas pierwszego lotu z użyciem własnego zespołu napędowego, widziany przez teleskop / Zdjęcie: Virgin Galactic

Próba rozpoczęła się 29 kwietnia o 7:02 czasu lokalnego. Zespół złożony z samolotów White Knight 2 (WK2)  i VSS Enterprise (zwany także SpaceShipTwo, SS2) wystartował do lotu z Mojave Air and Space Port. Załogę pierwszego z w/w statków powietrznych stanowili Dave Mackay, szef oblatywaczy Virgin Galactic, drugi pilot Clint Nichols i inżynier pokładowy Brian Maisler. Natomiast za sterami Enterprise zasiedli piloci Mark Stucky i Mike Alsbury.

Po ok. 45 minutach lotu, na wysokości 14 326 m, załoga Enterprise przeprowadziła sprawdzenie parametrów lotu i oddzieliła swój samolot od nosiciela. Następnie uruchomiono silnik rakietowy i SS2 wzniósł się na wysokość 16 764 m. Sekwencja działania silnika trwała 16 s. W tym czasie Enterprise rozwinął prędkość Ma1,2.

Pierwszy autonomiczny lot SS2 z napędem, zakończony pomyślnym lądowaniem w Mojave, trwał ok. 10 minut. Kolejne próby mają być coraz dłuższe. Ich ukoronowaniem będzie lot w przestrzeni kosmicznej.

Pierwszy lot zespołu WK2 / SS2 odbył się ponad 3 lata temu. Samolot ma służyć do wykonywania suborbitalnych lotów komercyjnych (Nabór pilotów-astronautów, 2011-04-13).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.