Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Trenażer HC-144A dla USCG

Lotnictwo wojskowe, 07 maja 2013

Airbus Military i EADS North America przekażą U.S. Coast Guard trenażer procedur obsługowych HC-144A.

Pierwszy prototyp CN235 przed przekazaniem U.S. Coast Guard / Zdjęcie: Airbus Military

Samolot ten to pierwszy prototyp transportowca CN235. Został on odkupiony od Airbusa przez Centrum logistyczne lotnictwa U.S. Coast Guard (amerykańskiej straży wybrzeża).

CN235 P1, jak oznaczono samolot, został po raz pierwszy zaprezentowany publicznie w 1983. Jego matką chrzestną była księżniczka Elena, infantka hiszpańska. Następnie prototyp wziął udział w pokazach w Farnborough i Paryżu. W późniejszych latach P1 był używany do prób certyfikacyjnych oraz prac badawczo-rozwojowych. Ostatecznie służył jako demonstrator wersji  CN235-100, -200 i morskiego samolotu patrolowego.

W celu przebudowania CN235 P1 na trenażer konieczne będzie zabudowanie w nim instalacji pokładowych i elementów wyposażenia, jakie mają HC-144A Ocean Sentry  (oznaczenie producenta to CN-235-300CG). Co najciekawsze, będą one posiadały pewne usterki, które pozwolą na szkolenie personelu obsługowego. Będzie to zarazem pierwszy tego rodzaju trenażer w świecie.

Centrum szkolenia personelu technicznego lotnictwa USCG w Elizabeth City ma już kilka podobny pomocy naukowych. Jedną z nich jest trenażer śmigłowca Eurocopter MH-65 Dolphin (amerykańskiej wersji Dauphina).

Samoloty Ocean Sentry są jednym z elementów wdrażanego C4ISR Integrated Deepwater System (IDS) USCG, obejmującego trzy typy kutrów, małe łodzie patrolowe, nowe samoloty, nowe i zmodernizowane śmigłowce oraz bezzałogowe statki latające, operujące zarówno z pokładów kutrów, jak i baz lądowych.

Pierwszy HC-144A został dostarczony Amerykanom w 2008. Obecnie U.S. Coast Guard dysponuje 14 samolotami tego typu, które stacjonują w Mobile, Cape Cod i Miami (14 HC-144A dla US Coast Guard, 2012-07-30). Wykonują one misje poszukiwawczo-ratownicze, niosą pomoc ofiarom klęsk żywiołowych, zwalczają przemyt narkotyków i zapobiegają próbom nielegalnego przekraczania granicy morskiej USA. W br. i 2014 do floty USCG dołączą kolejne 4 Ocean Sentry.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra