Japońskie przedsiębiorstwo Honda Aircraft poinformowało, że uzyskanie certyfikatu przez odrzutowiec HA-420 opóźni się o rok. Powodem są problemy z zespołem napędowym.
W październiku 2012 producent planował, że pierwsze seryjne pięciomiejscowe lekkie odrzutowce trafią do odbiorców pod koniec br., kilka miesięcy po zakończeniu procesu certyfikacji silnika Honda/General Electric HF120, rozwijającego ciąg ponad 9 kN (HF120 – 9,3 kN ciągu, 2009-10-20).
Jednak obecnie okazuje się, że uzyskanie Certyfikatu Typu dla silnika nie będzie możliwe przed końcem 2013. Powodem jest konieczność zakończenia wszystkich wymaganych prób.
Jak wiadomo, równoległe konstruowanie nowego statku powietrznego i przeznaczonego dla niego zespołu napędowego powoduje wiele problemów i opóźnień, związanych z koniecznością wprowadzania licznych zmian w projektach różnych zespołów i podzespołów.
Podobnie jest w przypadku turbowentylatorowego HF120. Laboratoryjne próby działania w warunkach oblodzenia, przeprowadzone w lutym 2011, zakończyły się niepowodzeniem. Spowodowało to niemal rocznie opóźnienie projektu (787km/h HondyJet, 2011-03-31).