Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Opóźnienie certyfikacji HA-420 Honda Jet

Lotnictwo cywilne, 08 maja 2013

Japońskie przedsiębiorstwo Honda Aircraft poinformowało, że uzyskanie certyfikatu przez odrzutowiec HA-420 opóźni się o rok. Powodem są problemy z zespołem napędowym.HA-420 skonstruowany jest w dość nietypowej konfiguracji. Silniki HF120 zostały zabudowane na pylonach nad skrzydłem. Według producenta ma to zapewnić zmniejszenie oporu aerodynamicznego. Na zdjęciu pokazano 4. prototyp, oblatany 4 maja 2012 / Zdjęcie: Honda Aircraft

W październiku 2012 producent planował, że pierwsze seryjne pięciomiejscowe lekkie odrzutowce trafią do odbiorców pod koniec br., kilka miesięcy po zakończeniu procesu certyfikacji silnika Honda/General Electric HF120, rozwijającego ciąg ponad 9 kN (HF120 – 9,3 kN ciągu, 2009-10-20).

Jednak obecnie okazuje się, że uzyskanie Certyfikatu Typu dla silnika nie będzie możliwe przed końcem 2013. Powodem jest konieczność zakończenia wszystkich wymaganych prób.

Jak wiadomo, równoległe konstruowanie nowego statku powietrznego i przeznaczonego dla niego zespołu napędowego powoduje wiele problemów i opóźnień, związanych z koniecznością wprowadzania licznych zmian w projektach różnych zespołów i podzespołów.

Podobnie jest w przypadku turbowentylatorowego HF120. Laboratoryjne próby działania w warunkach oblodzenia, przeprowadzone w lutym 2011, zakończyły się niepowodzeniem. Spowodowało to niemal rocznie opóźnienie projektu (787km/h HondyJet, 2011-03-31).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.